Thursday 6 November 2014

Syed Talib Al Safi

Syed Talib Al Safi


Dilahirkan pada tahun 1971 di Thi Qar, Iraq
Mengajar di Hauzah of Imam Mahdi a.s.
Seorang guru di Hauzah global Imam Mahdi (as), khususnya dalam pengajaran 'Al Mutasyabihaat dan 'Sesuatu dari tafsiran Al Fatihah’ .

Ketika kami berada di Hauzah di Najaf, kami mendengar suatu pertikaian yang berlaku dari seorang lelaki memanggil untuk reformasi ekonomi dan saintifik dalam Hauzah ini. Beberapa bulan selepas itu, semasa saya berada di rumah abang saya di Najaf, tiga orang berdiri di depan pintu.

Mereka bertanya mengenai abang saya dan saya memberitahu mereka bahawa dia tidak ada di rumah. Jadi dua orang dari mereka pergi tetapi orang ketiga tetap menunggu. Beliau memberitahu dua yang lain untuk kembali dan saya menjadi tuan rumah kepada mereka. Jadi mereka mulakan perbualan mengenai Imam Mahdi (as) dan saya dengan serta-merta menjadi beremosi kerana saya mempunyai cinta yang kuat kepada beliau. Mereka berkata kepada saya adakah kamu percaya pada istikhara, jadi saya berkata , "Ya." Saya pernah menentang istikhara sebelumnya dan telah terjadi keadaan yang amat sukar. Mulai dari situ saya bersumpah tidak akan menentang istikhara lagi.

Jadi saya bermohon kepada Allah dengan hak al Zahraa' (as) tentang kebenaran dakwah ini dan Allah swt mengabulkannya. Sebelum dakwah apabila penindasan berada di kemuncaknya, saya memutuskan untuk menulis surat kepada Imam Kedua Belas (saw ​​) dan meletakkannya di depan makam Amirul Mukminin (saw​​) kerana Imam Mahdi (as) akan melawat datuknya dan meminta kepada Allah swt untuk menunjukkan ini kepada Imam Mahdi (as) dan untuk memberi saya jawapan mengenai kemunculannya.

Beberapa bulan selepas itu iaitu pada bulan Ramadan, saya melihat visi di mana saya berada di menara dan melihat orang yang melarikan diri. Saya fikir mereka adalah orang-orang Baath dan Saddam, Allah melaknat mereka. Saya fikir ia adalah Hari Kiamat. Kemudian saya melihat diri saya di masjid dan ramai orang di dalamnya, kami semua menunggu solat. Jadi saya bertanya kepada orang ramai, "Mengapa kita tidak mencari Imam Mahdi (as) untuk memimpin solat kita?" Dan saya berdiri dan menghadapi kiblat. Saya melihat seorang lelaki yang memakai serban hitam meletakkan kepalanya di antara dua lututnya dan saya berlumba pergi kepadanya dengan lima belas orang lain dan saya mencium tangannya dan berkata kepadanya, "Wahai Tuan kami tidak mempunyai sesiapa untuk memimpin kami."

Jadi dia memberitahu saya supaya mengikut beliau dan beliau menunjukkan kepada saya seorang lelaki yang memimpin orang ramai dan dia berkata kepada saya, "Ini orang yang soleh adalah wakil saya solatlah di belakangnya." Beliau pergi dan saya ditinggalkan dengan orang-orang lain dan dengan orang yang soleh itu yang saya tidak tahu sebelum ini. Saya melihat dia memakai pakaian Arab dan tidak mempunyai raut wajah yang baik pada mukanya. Jadi kami mula solat dan apabila kami sampai pada qunoot 74 kami membaca doa al Faraj (diketahui oleh semua Syiah dan Ansar). Kemudian Imam Kedua Belas muncul semula dan berkata kepada saya, "Tidak, tidak, jangan baca doa ini kerana sesungguhnya Allah swt telah membuka perkara bagi saya, tetapi bacalah doa al Tamkeen bagi saya."
----------------------------------------------
74 doa yang dilakukan pada rakaat kedua seperti yang disampaikan dari Rasulullah (saw) melalui keluarganya

---------------------------------------------- Halaman 25
Jadi saya bangun dan memberitahu visi kepada abang saya dan beberapa orang lain tetapi mereka tidak memberi perhatian secara jujur. Oleh itu, apabila ketiga-tiga orang yang berada di rumah saya dan memberitahu saya tentang istikhara dan penglihatan (visi), saya tidak banyak berhujah dengan mereka kerana kepercayaan saya dalam penglihatan. Jadi saya melihat visi di mana seorang lelaki yang mengarahkan saya ke arah yang sama tiga orang yang saya lihat di rumah abang saya dan ia adalah mengenai kertas untuk kewarganegaraan saya. Jadi saya segera percaya dakwah selepas itu dan mula menyeru orang ke arah itu.

Syaikh TALIB

1999 TBC = Akan Diteruskan Kemudian
2000 Lawatan ke Najaf
2001 TBC
2002 Menerima dakwah / al Mushattat murtad
2003 TBC
2004 TBC
2005 TBC
2006 TBC
2007 TBC

Pada tahun 2002 sebelum kejatuhan Saddam Allah melaknatnya, apabila seruan terhad kepada pelajar-pelajar di Hauzah ini. Sudah tentulah salah seorang daripada tiga lelaki yang datang kepada saya dan saya melihat mereka dalam suatu penglihatan adalah Imam (as). Saya kemudian pergi ke Masjid al Kufah dan melihat sekitar tiga belas orang, salah seorang daripada mereka adalah Imam (as) dan mereka mengambil risiko solat berjemaah ketika solat itu telah tidak dibenarkan oleh perkhidmatan risikan Baath.

Kemudian, pada suatu malam beliau (as) datang ke rumah saya ditemani oleh ansar lain dan memberitahu saya untuk segera membawa al-Quran dan memberitahu saya untuk membuka Surah Al Baqarah dan mula menjelaskan kepada saya sesuatu yang sentiasa mempersonakan saya dengan huruf harfiah Alif Lam Mim. Saya tidak tahu bagaimana dia (as) tahu bahawa saya telah menyelidik huruf harfiah ini. Dia akan duduk dengan kami sehingga Subuh dan tidak akan bercakap selain tentang al-Quran dan menjelaskannya kepada kami. Beliau (as) akan menjelaskan kepada kami laluan daripada Langit seolah-olah Amirul Mukminin (as) sedang duduk di hadapan kami. Salah seorang telah tidur dan apabila dia bangun dia meminta kami untuk mengulangi apa yang dikatakan beliau (as), jadi ia adalah sukar bagi kami untuk berbuat demikian. Jadi seorang ansar mula bercakap dan orang yang bangun ini akan memberitahu kami sebagaimana saudara kamu yang menjelaskan kepada saya, saya dapat melihat langit satu demi satu sebagaimana kamu jelaskan seolah-olah saya yang tinggal di sana. Kami kagum dengan keajaiban yang berlaku.

Imam (as) memberitahu kami bahawa selepas beberapa bulan dari sekarang Saddam, Allah melaknat mereka, akan jatuh - kata beliau dalam tempoh lima bulan. Mengenai isu Haydar Mishatit, saya melihat dia banyak kali beliau pernah menyeru dakwah dan merupakan salah satu barisan hadapan orang-orang yang didakwah Imam (as). Dia dibimbing dan diperintahkan oleh Imam (saw) sendiri. Pada malam ke-15 Ramadan 2002.

Haydar Mishatit mendakwa sebagai Yamani dan bahawa Imam (as) hanyalah utusan Imam Dua Belas (as). Jadi Imam memberitahu bahawa dia telah sesat dan keliru.

---------------------------------------------- Halaman 26
Pada malam ke-21 Ramadhan, Imam (as) sakit sebagaimana setiap tahun apabila 21 Ramadan datang kerana kesedihan beliau (as​​) kepada Amirul Mukminin (as). Dia akan berada di atas katil sakit seolah-olah sesuatu melanda di kepalanya.

Jadi saya bertanya kepada Imam (as), "Apakah perkara itu dengan kamu?" Dia berkata, "Jangan tanya saya, tanya Allah swt." Jadi saya melihat visi pada malam itu di mana Imam Mahdi (as) telah memberitahu orang-orang di belakangnya, "Tunggu sehingga saya solat dua rakaat bersama kamu, kemudian kamu boleh pergi." seolah-olah mereka sedang menunggu untuk melarikan diri. Oleh itu, apabila dia solat dia menoleh ke belakang dan semua orang-orang yang solat bersama beliau telah meninggalkan dia keseorangan. Jadi dia (as) bersandar pada pokok kurma dan seolah-olah beliau berkata saya ditinggalkan sendirian. Jadi saya memberitahu visi ini kepada Imam (as) dan beliau berkata kepada saya insyaallah 75 akan ada yang baik.

Kemudian keesokan harinya Haydar Mishatit, semoga Allah hinakan beliau, berkata kepada Imam (as) sekali lagi bahawa dialah Yamani. Imam memberitahu dia kembali kepada kewarasan dan jangan tertipu oleh dakwaan kamu dan bertaubat kamu daripadanya. Kemudian Haydar Mishatit meninggalkan Imam (as) dan mula menyeru orang ramai kepada dirinya bahawa dia adalah Yamani. Dan kemudian Allah menghukumnya.

Apabila saya teringat hari-hari saya bersama dia (as) saya rasa pilu dan menderita, ia seolah-olah saya kehilangan air yang akan memastikan saya hidup. Imam (as) akan mendengarkan kanak-kanak kecil sehingga anak itu selesai dia akan merendah diri walaupun dengan kanak-kanak (as): merendah diri, berani, pemurah dan segala-galanya yang kamu mungkin terfikir yang suci dan baik padanya (as).

Beliau (as) akan menangis untuk anak-anak yatim dan akan memberi peringatan yang berterusan untuk mereka. Dia akan memberitahu kita untuk menjual perabot yang tidak perlu dan memberi sokongan kepada جيش المهدي 76, dipimpin oleh al Sadr, untuk melawan Amerika.

Beliau (as) akan memberitahu kita yang paling pengasih di antara kamu ialah orang yang paling berbelas kasihan dengan anak-anaknya. Jadilah seperti Ali bin Abi Talib (as) dengan cara yang sama kamu memberitahu wanita kamu untuk menjadi seperti Fatimah (as). Apa sahaja yang ditemui akan dimakan dan tidak akan meminta sesuatu.

Apabila saya mengetuk pintu, dia memberitahu saya, "Ambillah makanan ini dan berikan kepada saudara itu." Saya tidak tahu bagaimana dia tahu tentang kelaparan orang itu. Kita akan melihat dia dengan sehelai thob (jubah) dan tidak ada yang lain atau memakai yang baru. Beliau mempunyai selipar yang sama. Dia tidak akan meninggalkan Salat al Lail (solat malam). Dia akan menangis dan berlama dalam sujud kerana takut kepada Allah swt sehingga suaranya terputus-putus.

Beliau (as) tidak akan menyebut dunya tetapi dia akan terus memberi peringatan Muhammad dan Keluarganya (as) dan al-Quran. Dia akan menangis apabila dia memanggil Nabi (saw) dan Amirul Mukminin (as) serta Fatimah (as). Beliau mempunyai sifat-sifat fizikal yang sama dengan yang disebutkan dalam hadith dan Allah menyaksikanNya.

----------------------------------------------
75 Insya-Allah [halaman 30]
76 'Tentera al Imam al Mahdi'

---------------------------------------------- Halaman 27
Saya mempunyai seorang anak perempuan muda yang sakit dan mempunyai kudis di muka dan tiada doktor dapat membantu saya. Penyakit ini menghancurkan mukanya. Imam (as) melihat beliau dia menyapu tangannya pada mukanya dan membaca beberapa perkataan dan sejak itu sehingga hari ini, tidak ada tanda-tanda sebarang penyakit boleh dilihat di mukanya lagi. Anak perempuan saya juga mempunyai alahan kepada roti dan apa-apa yang mempunyai gandum di dalamnya. Saya melihat dia sekali dengan roti di tangannya dan dia telah menyuapkan adiknya jadi saya tidak tahan melihatnya. Saya bertanya kepadanya untuk memegang roti itu dan menyebut, Ya Ahmad pada roti itu, jadi dia menyebutnya dan sejak itu dia akan makan roti tanpa sebarang alahan atau masalah.

Kami kadang-kadang tidak ada apa-apa untuk dimakan untuk sarapan pagi dan akan berdoa dengan nama Ahmad (as) dan akan dapati seseorang telah mengetuk pintu dan beberapa piring makanan akan berada di hadapan pintu.

Beliau memberitahu kami bahawa dalam masa beberapa bulan peristiwa penting akan berlaku di mana King Fahd Arab Saudi akan mati masuk neraka dan hukumannya kekal insyaallah.

Imam (as) akan memberitahu saya supaya bertolak ansur dengan kesakitan yang disebabkan oleh orang yang beriman dan tidak menyebabkan kesakitan kepada mereka. Beliau (as) akan memberitahu saya supaya melakukan apa yang baik dan meninggalkan yang jahat. Untuk berdoa kepada Allah swt dalam perkara-perkara dunya dan akhirat. Dia memberitahu saya untuk berlaku adil kepada semua orang, walaupun pada musuh-musuh dakwah: "Jangan mengatakan sesuatu yang tiada padanya. Beri musuh kamu hak-hak mereka dan tidak merendahkan mereka. Tunjukkan belas kasihan dan keampunan kepada orang ramai. Jika kamu ansar tidak boleh menyembuhkan luka mereka dan membimbing mereka ke jalan yang benar siapa lagi? Bertolak ansur di jalan yang Allah telah memilih kamu untuk memulakannya. Tunjukkan belas kasihan kamu seperti yang dilakukan oleh para Imam (as) kerana jika kamu tidak berbuat demikian maka kamu bukan ansar saya. "



>> Berikutnya Riwawat  Sdr Adil al Saedy
<< Sebelumnya Riwawat Sheikh Hazim Al Mukhtar
















No comments:

Post a Comment