Friday 14 November 2014

Ramalan Michel de Nostredame atau Nostradamus

Di petik dari buku Imam Mahdi - [Hawari bin Abdul Malik]

 Antara peramal bertaraf antarabangsa yang amat terkenal pada hari ini adalah Michel de Nostredame atau Nostradamus, suatu nama yang hampir sudah tidak perlu diperkenalkan lagi, kerana sudah begitu terkenalnya. Ramalan-ramalannya sudah umum tersebar dan bukan sedikit pula yang sudah menjadi kenyataan. Antara ramalannya yang amat menggoncangkan dunia Barat ialah bahawa seorang pemimpin baru bertaraf dunia akan muncul, Islam akan kembali menguasai dunia pada alaf baru ini, dan seterusnya memerangi Kristian-Eropah.

Ramalannya bahawa seorang pemimpin baru beragama Islam akan muncul dan seterusnya menguasai seluruh dunia adalah berdasarkan ramalan beliau seperti berikut:

In the year 1999 and seven months from the sky will come the great King of Terror. He will bring back to life the King of the Mongols; Before and after, war reigns.

From the three water signs (seas) will be born a man who will celebrate Thursday as his feast day. His renown, praise, reign, and power will grow on land and sea, bringing trouble to the East.

This king will enter Europe wearing a blue turban, he is one that shall cause the infernal gods of Hannibal to live again. He will be the terror of mankind. Never more horror.

Terjemahannya lebih kurang

Pada tahun 1999 dan bulan ke tujuh dari langit akan datang Raja besar yang menggerunkan. Dia akan membawa kembali kepada kehidupan Raja Mongol; Sebelum dan selepas, pemerintahan perang

Dari tiga tanda-tanda air (laut) akan lahir seorang lelaki yang akan menyambut hari Khamis sebagai hari raya beliau. Beliau seorang yang terkenal, terpuji, penguasa, dan kuasanya akan berkembang di darat dan di laut, membawa masalah ke Timur.
           
Satu dari tuhan-tuhan neraka Hannibal akan didorong untuk dilahirkan semula, keganasan semua umat manusia. Tiada lagi ketakutan dan tidak ada berita yang memberitahu lebih keburukan di masa lalu, kemudian akan pergi ke Rom melalui Babel (Iraq).

Raja ini akan memasuki Eropah dengan memakai serban biru, ia adalah salah satu yang akan menyebabkan para dewa neraka Hannibal untuk hidup sekali lagi. Beliau akan menjadi menguasai umat manusia. Jangan sekali-kali lebih seram.

Dari petikan di atas realitinya Imam Ahmad Al-Hassan (as) telah memulakan Seruan dakwahnya di Hauzah Najaf Iraq.




Di waktu kezuhuran (1999) orang ramai mendapat pengelihatan (rukya dan Kasyaf) dan berbai’ah kepada Syed Ahmad Al-Hassan sebagai utusan dan washi Imam Mahdi waluapun beliau tidak menghendakinya (bai’ah Pertama) Para ansar diuji hingga mereka tinggal sedikit meninggalkan Imam Ahmad . Imam Ahmad kembali beruzlah. Kemudian berlaku bai’ah kedua dan perkara yang sama berulang, Imam kembali beruzlah lagi  Seterusnya berlaku bai’ah ketiga barulah ansar tersebar ke seluruh dunia -(Amerika, Korea, Australia, Eropah, Mesir dan Negara-Negara Arab yang lain).



Pada Bulan Disember 1999 Imam Mahdi as telah mengarahkan untuk mula mengkritik hauzah di Najaf dan menyeru supaya diperbaiki, dua kerosakan dari segi Ilmu Pengajian Al-Quran dan Sistem Kewangan

Seorang pengarang kajian tentang Imam Al-Mahdi (as) bertajuk: (Bermulanya Perang Amerika Terhadap Imam Al-Mahdi As), telah menyoal Imam Ahmad Al-Hassan (as).

Imam telah menghuraikan bahagian mengira huruf dan

Mari kira bersama saya: perkataan (Washiy), (Al-Yamani), (Siapakah Yamani), (Dia adalah Washiy), (dia adalah Washiy Imam Mahdi), (para sahabat kanan). 
Tetapi sebelum kita mula dengan pengiraan, marilah kita mengkaji apa yang ada di tangan saudara yang telah ditulis dalam buku saudara (Mulanya perang Amerika terhadap Imam Mahdi)

Fasal Kedua, seperti yang saudara kata: (abad keenam, ramalan ke 33: tangannya akhirnya belumuran darah Al-ALUS, dia tidak akan dapat melindungi dirinya di laut, dia akan takut kuasa tentera di antara dua laut (Mesopotamia), dan lelaki hitam yang marah itu akan membuat dia menyesal apa yang dia lakukan), kemudian saudara lihat pula di dalam buku saudara kata-kata:

Ini adalah salah satu ramalan yang pelik yang disebut oleh Nostradamus kerana ia dengan jelas menyebut Imam al-Mahdi (as), dan penterjemah ramalan yang hairan dengan makna nama yang disebut dalam ramalan, dan kebanyakan penterjemah menyebut nama kerana ia adalah (ALUS - الوص), walaupun sebahagian daripada mereka telah memadamkannya dalam terjemahan bahasa Inggeris, tetapi ia terdapat dalam Salinan Perancis yang asal, dan di sini penterjemah menterjemahkan perkataan (ALUS - الوص) yang disebut dalam ramalan sebagai (AL-ALUS - الوص) (menambah artikel 'Al', bahasa Arab) tanpa mengetahui apa maknanya dan dia meninggalkan teka-teki itu pada masa untuk menyelesaikannya apabila peristiwa berlaku kelak. Manakala saya akan mendedahkan apa yang dimaksudkan Nostradamus daripadanya.

Bahawa di sini Nostrdamos seperti biasa menggunakan ubahsuai dengan mengalih Huruf atau mencorakkannya apabila bertemu kepada nama-nama orang atau nama keluarga mereka. Jadi dia padam huruf (I=i) pada akhir nama tersebut; kerana jika kita menambah huruf ini, perkataan menjadi (ALUSI) (الوصي  AL-WASHIY) dan maksudnya akan menjadi sangat jelas, seperti yang kita tahu bahawa nama Washiy ditetapkan kepada dua belas Imam Ahl al-Bayt (as) dan Imam Mahdi (as) adalah salah seorang Washiy supaya dia boleh dipanggil sebagai (Al-Washiy). Sekali lagi, Nostradamus bersetuju dengan Syiah.

Di sini, Nostradamus menggambarkan orang tertentu yang boleh menjadi ketua perang atau presiden sebuah negara yang cuba untuk membunuh Imam Mahdi (as) atau menghapuskan kuasa-kuasanya dan dia takut kuasa tentera (tentera Imam Mahdi) di Mesopotamia (Iraq), tetapi seorang lelaki tentera Imam Mahdi (digambarkan sebagai berkulit hitam yang bermakna dia adalah (Syiah); kerana pakaian hitam melambangkan Syiah, atau dia mungkin seorang lelaki Arab Muslim dari Afrika (hitam) yang akan membunuhnya dan menghapuskan kuasa-kuasanya ketika mereka berada di laut (mungkin dalam salah satu armada perang atau di salah satu daripada pesawat pengangkut, dan dia akan memusnahkannya).

Sebelum saya mula membuat pengiraan, saya mempunyai komen di atas kata-kata saudara. Washiy yang disebut dalam ramalan Nostradamus bukan Imam Mahdi (as), tetapi beliau adalah Washiy Imam Mahdi (as) dan yang pertama daripada dua belas Mahdi, Washiy Imam Mahdi (as). Serta dia adalah utusan Imam Mahdi dan pemimpin yang akan menjayakan perkara itu seperti yang disebut dalam riwayat, dan dia adalah Yamani Aali Muhammad (as) yang dijanjikan yang menyeru kepada kebenaran dan yang berpaling darinya adalah dari ahli neraka seperti yang dinyatakan dalam riwayat mereka (as).


Untuk mengetahui lebih lanjut Soalan pengarang tersebut Sila Klik Di sini  

No comments:

Post a Comment