Thursday 6 November 2014

Sayyed Ali Kazim, Abu Righeef

Sayyed Ali Kazim, Abu Righeef

                                     

Juga dikenali sebagai Abu Nuh
Dari Imara , Iraq
Salah satu orang yang beriman pertama dalam panggilan
Buku-buku yang ditulis seperti 'Jalan Menuju Seruan Yamani '


Pada satu masa saya tidak mempunyai hubungan yang kuat dengan perkara mengenai Imam Mahdi (as) , bagaimanapun, beberapa rakan-rakan saya telah melakukannya, terutamanya semasa Sayyid al Sadr (semoga Allah memberkati nyawanya). Sayyid Sadr adalah orang yang menghidupkan semula perkara mengenai Imam Mahdi (as) dan mengambil semua risiko semasa penzalim Saddam (Allah melaknat mereka); ini adalah pada akhir 90-an. Kami merasakan bahawa zaman ini adalah zaman kemunculan Imam (as). Keadaan penindasan ini sangat buruk pada zaman penzalim (la) itu. Beberapa bulan terakhir pemerintahan Saddam adalah yang paling sukar orang seperti saya untuk membincangkan isu Imam Mahdi (as) dengan walaupun saudara terdekat dan isteri saya.

Saya akan membuat ID palsu dan bergerak dari satu bandar ke bandar lain untuk melarikan diri dari menyertai tentera Saddam. Satu hari, pada akhir tahun 2002, seorang kawan saya datang kepada saya dan berkata bahawa orang mengatakan Imam Mahdi (as) telah menghantar seorang utusan. Dia memberitahu saya terdapat beberapa buah rumah di Imara yang dilawati utusan ini.

"Marilah kita pergi ke salah sebuah rumah-rumah ini dan mungkin kita boleh bertemu dengannya, " katanya.

Jadi kami pergi ke sana dan beberapa ansar mula membuat dakwah kepada saya. Allah swt menjadi saksi bahawa mereka adalah orang-orang yang berpendidikan dengan moral yang tinggi dan standard. Malangnya, Allah swt tidak memberikan saya kejayaan untuk mempercayai seruan kerana saya tidak bertindak balas secara positif kepadanya dalam pertemuan pertama saya dengan bukti-buktinya. Saya kemudian mula untuk melihat seruan ini dengan berhati-hati kerana, secara semula jadinya, pada masa itu kuasa-kuasa Saddam terkutuk tahu siapa yang mengenali Ahmad al Hassan (as) dan akan mencarinya dengan apa-apa cara sekalipun.

Jadi, pada masa itu, kami bukan ansar, bimbang tentang seruan ini: jika ia benar kerana ramai kawan-kawan dan saudara-mara keluarga telah menyertai sementara kami kekal dalam kepalsuan, tetapi jika ia adalah palsu maka kami bimbang bahawa rakan-rakan kami dan ahli keluarga telah sesat. Kami memutuskan , untuk membentuk suatu pewakilan sesama sendiri. Pewakilan ini terdiri daripada doktor, jurutera, pensyarah, guru-guru dan orang ramai dari semua lapisan masyarakat.

Kami berkumpul bersama-sama, yang diketuai oleh pelajar Hauzah dan pemimpin-pemimpin puak hingga ke Najaf. Kami tidak meninggalkan pintu tunggal dari maraji'  termasuk Sistani, Sarkhi, Hakeem, al Yaqoubi dan lain-lain. Pejabat ulamak ini mencadangkan biarkan Ahmad al Hassan membawa ke hadapan kita satu mukjizat jika dia benar. Jadi kita dalam kejahilan

                                                                            
---------------------------------------------- Halaman 45           
kita bersetuju bahawa mukjizatlah yang mentakrifkan Hujjah. 110 Beberapa pemimpin delegasi kami pergi dan melihat Imam (as) dan memberitahu beliau mengenai permintaan mukjizat. Jawapannya adalah "Insyaallah, jika diizinkan Allah dan Imam Mahdi inginkannya kamu akan dapat mukjizat kamu, tetapi dengan tiga syarat: Syarat yang pertama kamu perlu memilih satu mukjizat dari mukjizat yang diberikan kepada Nabi dan Rasul, kedua bahawa apabila saya melakukan keajaiban ini, saluran media dan satelit perlu berada di sana untuk menyaksikan keajaiban ini untuk semua rakyat, Syarat yang ketiga mereka menghasilkan satu dokumen yang disahkan oleh mereka yang menunjukkan masa dan tempat mukjizat yang akan dilaksanakan."

Kita kembali kepada para ulamak dan wakil-wakil maraji' dan memberitahu mereka Ahmad al Hassan telah bersetuju dengan syarat-syarat berikut ... Mereka marah dan meminta kami, "Mengapa kamu pergi berjumpa Ahmad al Hassan?" Kami bertanya, "Mengapa kamu maksudkan ... 'mengapa '? Kamu memberitahu kami untuk berbuat demikian. "Mereka terus berkata, " Tidak, pulanglah ke rumah, lelaki ini adalah gila dan dia menipu dan lain-lain "

Ular! Mereka mengubah perkataan mereka. Imam (as) telah memberitahu orang-orang yang bertemu dengan beliau daripada delegasi kami bahawa apabila mereka kembali ke pejabat-pejabat maraji ', mereka akan memecat mereka ini, maka sesungguhnya dia betul.

Mereka memanggilnya ahli sihir dan mereka berkata beliau mempunyai hubungan dengan jin 111 dan ruh. ( الحمد الذي جعل لي شبها بمحمد ص ). 112

Mereka juga berkata bahawa beliau (as​​) adalah seorang ejen Saddam, 113 (la). Sudah tentu saya terkejut pada orang yang dipanggil ulamak ini dan cara mereka berbohong dan berlaku zalim terhadap beliau (as).

Apabila kami kembali sebahagian daripada kami berbaiah kepadanya. Saya, bagaimanapun, mahu mendapatkan lebih kepastian dan pengetahuan dalam perkara yang besar ini.

Saya menghabis kira-kira tiga bulan mengkaji seruan ini. Saya masih ingat pada masa itu bahawa Imam (as) berkata kepada mereka, "Biarkan mereka bertanya kepadanya 100 soalan dan jika dia hanya menjawab 99 sahaja maka dia adalah pembohong dan jauh dia daripada itu. Dia memberitahu mereka tentang Mubahila 114 dalam makam Abu al Fadl Al Abbas (as​​) di mana beliau membawa isterinya (as) dan anak-anaknya (pbut) di hadapan semua orang. Mereka enggan untuk melibatkan diri dalam yang mubahala sama seperti nenek moyang mereka di Najran 115


----------------------------------------------
110 Bukti Allah
111 syaitan, jenis yang sama seperti Iblis
112 Bermakna ' Segala puji bagi Allah yang telah memberikan saya satu persamaan dengan Muhammad' dan sesuatu yang Imam (as) nyatakan.
113 Sememangnya, ini benar-benar bercanggah dengan kenyataan bahawa orang-orang Saddam akan menangkap sesiapa sahaja yang dikenali sebagai Ahmad di Najaf. Kerana ulamak dan pejabat mereka tahu keadaan ini, ia sama seperti mereka berbohong untuk memenuhi keperluan mereka. [halaman 54]
114 Bermakna perdebatan di mana pencabar akan selesai dengan orang yang berdusta dilaknat
115 Rujukan kepada Kristian Najran pada zaman Muhammad Rasulullah (saw) di mana beliau mencabar beberapa orang Kristian dari Najran kepada Mubahila dan memanggil Ali, Fatimah Al-Hassan dan al-Husayn kepadanya untuk memulakannya


----------------------------------------------Halaman 46
ABU RAGHEEF

1990-an
1999
2000
2001
2002 Pertama mendengar dakwah
2003
2004
2005
2006
2007

Beliau (as) berkata kepada mereka marilah kita melakukan Qasam al Baraa 116 tetapi mereka enggan berbuat demikian kerana mereka takut bahawa jika dia (as​​) membuat Qasam kepada mereka, maka mereka hanya akan mempunyai dua hari untuk hidup. Sehingga itu saya tidak pernah bertemu dengan Imam (as), tetapi sudah tertarik dengannya. Selepas berbulan-bulan penyelidikan saya masih tidak percaya dengan seruan; sesuatu yang memegang saya kembali. Apabila saya tahu bahawa dia memberitahu orang ramai untuk bermohon kepada Allah mengenai beliau, saya benar-benar digerakkan olehnya terutamanya apabila saya melihat bagaimana orang lain akan mengatakan mintalah orang x (tertentu) mengenai saya dan tidak akan berkata mohonlah kepada Allah swt.

Jadi saya berdiri di hadapan Allah swt dan saya berkata, "Ya Allah, sesungguhnya beberapa laluan kepada Engkau adalah sama dengan seluruh makhluk. Ya Allah, lelaki ini telah mengarahkan aku kepada Mu dan telah menyeru dengan penerangan Engkau untuknya dan Engkau adalah bukti orang-orang yang bingung. Ya Allah aku tahu bahawa Engkau tidak pernah menipu orang yang mencari panduan daripada Mu. Ya Allah, dengan hak Fatimah dan bapanya as, semua orang telah mendakwa bahawa ideologinya adalah benar, mereka Wahabi, Sunni, Shi'ah dan juga Bush (la)117. Ya Allah dengan hak Fatimah dan ayahnya as bimbinglah aku kepada kebenaran. "

Kemudian aku melihat pada Kerajaan Langit dalam suatu penglihatan, Rasulullah (saw) memberitahu saya, "Sokonglah anakku Ahmad al Hassan, " kemudian saya nampak satu lagi visi di mana Nabi (saw) telah berbaring dan saya duduk di hadapannya. Dia memakai jubah putih dan serban putih cara memakai serbannya sama dengan cara 118 ansar memakainya. Dia memandang saya dan berkata, "Adakah kamu tahu siapa yang paling teruk dari umat ini? "Saya berkata, "Tidak" Dia berkata, " Abdul Kareem Qasim dan Abdul Salam Aref 119. Ummah ini adalah makhluk Allah yang paling jahat kerana mereka menolak anakku Ahmad Al Hassan (as). "

Saya bangun dan segera percaya kepada-Nya (as). Saya memutuskan untuk pergi ke Najaf untuk bertemu dengannya. Ini adalah matlamat utama saya. Saya melihat dan memandang antara Karbalaa’ dan Najaf tetapi gagal untuk mencari beliau. Saya salahkan diri saya dan merasakan bahawa tidak ada nasib bagi saya bertemu beliau (as). Saya membuat keputusan
                                                                                                 
----------------------------------------------
116 akan diteruskan kemudian
117 Rujukan kepada George W Bush JNR
118 Melilit menelilingi leher bukan tabagiya Iblees seperti Sistani
119 Bekas presiden Iraq [halaman 56]
----------------------------------------------Halaman 47
untuk bertemu dengan beberapa pelajar hauzah yang berada bersebelahan dengan makam Imam Ali (as). Saya bertanya kepada mereka mengenai lokasinya, sama ada dia dari Iraq atau negeri Arab lain. Mereka berkata, "Orang ini dipanggil Sheikh Ahmad dari Iraq dan dia adalah dari orang-orang Basrah dan semua orang menjadi saksi kepada kebenaran dan keikhlasan beliau. Walau bagaimanapun malangnya, manusia ini, kita kehilangannya kerana jin memiliki dia." Saya menghadapi masalah tetapi tidak bertindak balas. Saya meninggalkan mereka dan pergi untuk melihat seorang lagi Sheikh yang merupakan rakan seorang lelaki yang tinggal bersama Imam (as).

Sheikh ini berkata kepada saya , "Dia dipanggil Sheikh Ahmad dan dia adalah dari pengikut Shaheed al Sadr, Mohammed Sadq Al Sadr (ra), dia tidak percaya kepada Imam (as). Beliau juga berkata beberapa perkara yang tidak menyenangkan mengenai Imam (as). Namun walaupun dia tidak dapat menafikan kemuliaan Imam. Beliau berkata bahawa Imam (as) akan mempertahankan pelajar yang didiskriminasi kerana miskin. Dia akan cuba untuk menghibur seseorang, walaupun orang-orang yang tidak suka kepadanya.

Sheikh ini juga berkata bahawa Imam (as) akan sentiasa mengutuk Saddam dan akan cuba untuk mendedahkan kezalimannya di hadapan hauzah yang gementar pada Saddam. Keberanian Yamani (as) membawa kepada syak wasangka bahawa dia adalah seorang Baathist daripada perkhidmatan perisikan مخابرات

Pelajar Hauzah akan cuba untuk menjauhkan diri dari Imam (as ) dalam hari-hari terakhir Saddam kerana mereka tidak mahu ditangkap oleh orang-orangnya.

Imam (as) akan menjerit dengan kuat dalam Hauzah di hadapan para ulamak, "Adakah sesiapa di antara kamu yang mempunyai perasaan iri hati dengan Al-Qur'an? ".

Saya menuju ke Basrha dan di dalam hati saya, saya tahu lelaki ini telah menjadi mangsa. Saya bertemu dengan seorang rakan saya yang bukan seorang ansar. Di rumahnya, beberapa rakan-rakan yang lain mengetuk pintu dan masuk. Allah swt mahu menunjukkan saya tanda yang lain. Orang-orang ini baru saja pulang dari rumah ibu bapa Ahmad al Hassan. Mereka mula bercakap kepada rakan saya dan saya mendengarkannya. Mereka datang dari Kawasan yang dipanggil Midayna tempat Imam dilahirkan.

Orang-orang ini berjumpa dengan bapa saudara Imam yang bukan seorang ansar tetapi menyaksikan keikhlasan, kebijaksanaan, dan keanehan watak ini. Apa sahaja yang beliau meramalkan akan berlaku. Bapa saudaranya juga berkata bahawa nasab keturunan kami terputus ( خامل الأصل ) 120. Bapa saudaranya juga berkata bahawa Ahmad (as) juga boleh memberitahu sama ada lembu yang akan dilahirkan jantan atau betina.

Selepas pertemuan ini, saya kembali ke bandar saya dan kemudian terpaksa berpindah ke Baghdad. Saya bersendirian di sana tanpa seorang ansar pun berhampiran saya. Saya dalam kesedihan kerana saya tidak mempunyai peluang untuk menemui Imam (as). Kemudian satu malam, saya mempunyai visi di mana seseorang mengetuk pintu saya. Saya membuka pintu dan mendapati seorang lelaki yang berdiri di situ. Beliau berkata kepada saya, "Saya Ahmad al Hassan dan saya telah datang kepada kamu. Saya mengalu-alukan beliau supaya masuk ke dalam dan dia mula bercakap dengan saya mengenai banyak perkara. "

Saya bangun dan saya gembira dan bingung pada masa yang sama dari pengetahuan tentang yang dia cakapkan dalam visi. Saya bersyukur kepada Allah dan gembira kerana

----------------------------------------------Halaman 48
saya telah bertemu dengan dia . Saya pergi ke Najaf di mana saya diberitahu beberapa rakan-rakan di sana tentang visi saya. Sheikh Habib al Saedy , Allah melindungi beliau, mengesahkan kepada saya bahawa lelaki yang saya lihat ialah Ahmad al Hassan.

Saya kemudian menuju ke karbalaa ' untuk bertemu seorang saudara ansar. Saya mengetuk pintu dan dia keluar dan berdiri di depan pintu kerana dia tidak mahu saya masuk. Saya fikir dia mempunyai pelawat atau keluarga. Beliau kembali dan berkata, " Tolong berikan saya beberapa minit." Dia keluar kemudian dan memberitahu saya , "Masuklah, Imam (as) sedang menunggu kamu." (Kemudian Sayid Ali mula menangis mengingat betapa terseksa dan gembiranya saat pencariannya ini dan bertemu Ahmad al Hassan (as​​)).

Saya segera tahu Imam (as) dan terus memeluk beliau (as). Saya terus meratap dan menangis saat ini. (Sayid Ali kemudian menjadi sangat emosi pada mikrofon dan berjuang untuk teruskan). Beliau (as) menenangkan saya dan mula bertanya kepada saya tentang keadaan ansar.

Saya rasa masa pertama melihat itu seolah-seolah saya telah menemui bapa sebenar dan penjaga saya. Dia seperti seorang doktor yang memeriksa dan menentu masalah kita dan kemudian memberikan kita ubat. Beliau (as) akan pergi ke semua bandar-bandar yang mempunyai ansar. Beliau (as) akan menjaga keluarga kita lebih daripada kita lakukan untuk keluarga kita sendiri. Dia akan memerhatikan tindakan kita dan mengarahkan kita kepada apa yang Allah swt dikehendaki walaupun kita fikir kita betul dalam sesuatu perkara tertentu. Seorang mukmin pernah mengalami masalah kewangan. Dia fikir dia berpeluang menyertai tentera selepas kejatuhan Saddam untuk mencari sedikit wang dan ingin mendapatkan kebenaran daripada Imam (as). Saya berkata kepadanya, "Saudara ia adalah pilihan kamu, saya tidak boleh memaksa kamu untuk melakukan sesuatu." Pada hari yang sama kami bertemu Imam (as) selepas solat al 'Asr 121. Dia berkata, "Tidak, saudara tidak boleh menyertai tentera tidak dibenarkan." Jadi kami memberitahu orang tersebut bahawa ini adalah jawapan Imam. Orang itu tetap bertegas yang beliau perlu menyertai tentera dan berbuat demikian. Dia juga menyebarkan khabar angin tentang kami dengan mengatakan bahawa kami adalah ejen Zionis. Dia juga mula minum arak dan benar-benar terpesong. Sudah tentulah, kemungkaran dan murtad yang dibuatnya menjadikan kita lebih yakin dengan kebenaran Imam yang memberi amaran bahawa ini akan berlaku kepadanya jika beliau menyertai tentera. Kemudian seorang saudara ansar memberitahu Imam (as) yang gagak telah terbang. Jadi Imam (as) melihat kepadanya dan berkata, "Apa?". Dia berkata, "Seekor gagak telah terbang." Jadi Imam (as) marah dan berkata kepadanya , "Siapa yang memberitahu kamu untuk memanggil dia gagak! Cukuplah 122 dia menjadi saksi satu hari bahawa saya adalah utusan Imam Mahdi (as). Jadi mengapa kamu gembira?!?! Iblis telah mengalahkan kamu dan kamu adalah orang-orang yang terpesong! Jangan memfitnah saudara kamu, pergi mencari dia dan lihat jika dia atau keluarganya perlu sesuatu."


يا ال محمد

----------------------------------------------
120 keturunan tidak diketahui seperti yang dikatakan Imam Ali (as)
121 Salah satu daripada lima solat yang dilaksanakan dari sekitar tengah hari sehingga lewat petang
122 Maksud bahawa menurut Syed (as), cukuplah bahawa individu ini menerima seruan pada satu ketika pada masa lalu bahawa dia menerima bantuan daripada ansar semasa. Terdapat hikmah yang tersembunyi dalam pendekatan ini belas kasihan daripada Syed (as) dan adalah sesuatu yang jarang dilihat pada sesiapa tetapi jelas dilihat pada diri Rasulullah Muhammad (saw) di mana beliau memohon menolak hukuman untuk penduduk Thaif walaupun mereka merejam apabila dia menyeru mereka kepada dakwahnya. [halaman 58]


----------------------------------------------Halaman 49



>> Berikutnya Riwawat  Appendix 1: Hadith al Thaqalayn.           
<< Sebelumnya Riwawat Sdr Majid al Zaydi, Abu Nuh




No comments:

Post a Comment