Thursday 6 November 2014

Sheikh Hazim Al Mukhtar

Sheikh Hazim Al Mukhtar


Dari Iraq
Memasuki Hauzah semasa di awal alaf baru
Pada tahun 2002 ditawan oleh orang-orang Saddam dan diseksa bersama-sama dengan yang lain.

Apabila kami bersama-sama dengan Imam (as) di Najaf dia akan mengirim salam 61 beliau kepada Amirul Mukminin as dari jauh dan kemudian dia akan menjawab wa 'alaykum al salam 62. Pada 2002 saya telah dipenjarakan oleh orang-orang Saddam, Fidayeen, laknat Allah atas mereka. Saya telah diseksa di samping lain-lain lagi. Saya adalah seorang mukmin dalam dakwah pada masa itu. Jadi saya membuat nithr 63, "Wahai Imam, Wahai Sahib al Zamaan!" 64 menjerit dari kesakitan dan penyeksaan, serta berkata, "Ya Zainab."

Imam Mahdi (as) datang ke dalam penjara dan seorang lelaki dengan beliau yang berusia dua belas tahun. Sudah tentu semua orang sedang tidur. Jadi Imam Mahdi berdiri di kepala saya dan dia menggeleng kepala dan anak beliau yang bersamanya merebahkan dirinya kepada saya dan mula menangis dan menyapu tangannya ke atas kepala saya sehingga semua sakit hilang dan kemudian melalui badan saya sehingga semua sakit hilang dan budak ini yang mengelapnya. Saya fikir ia adalah Malaikat Maut. Imam Mahdi berkata kepada budak itu, "Berdiri anakku, dia bersama kita daripada pengikut kita." Saya terus berkata, "Semoga Allah melaknat orang-orang Saddam." Kemudian apabila mereka datang kepada saya mereka akan memukul saya semau-maunya, tetapi saya tidak merasa apa-apa!! Semuanya tidak sakit. Beberapa tahun kemudian saya melihat Imam Ahmad (as) di Najaf dan kemudian saya teringat budak yang ... ia adalah Ahmad pada tahun 2002.

Apabila saya belajar di Hauzah di mana saya bertemu dengan Imam (as) dan melihat bagaimana beliau sedih tentang bagaimana orang menolaknya terutama para ulamak yang menolak rancangannya untuk islah 65. Sayyed tinggal di rumah saya selama beberapa tahun sehingga akhir tahun 2007/2008.

Rumah saya menjadi sasaran samseng, dengan itu, apabila seorang lelaki dari Hilla datang ke makam Amirul Mukminin (as) dan bertanya tentang dakwah, orang menunjuk ke arah rumah saya. Ramai orang dari seluruh Iraq akan datang untuk melihat Imam di rumah saya. Jadi dakwah bermula dari rumah saya dengan cara yang ketara.

Sheikh al Zayadi dan lain-lain akan datang ke rumah saya untuk mendapatkan maklumat dakwah ini. Sayyed (as) sendiri akan mengalu-alukan orang ramai dan beliau akan memaklumkan dan memberi dakwah sendiri kepada orang-orang dari semua mazhab dan kepada pengikut mana-mana ulamak. Satu hari, seorang sheikh dari Nasiriyyah datang dan Sayyed memberitahu dia akan beriman, walaupun dia adalah seorang pengikut Sistani yang degil.


----------------------------------------------
61 salam
62 Dan salam sejahtera kepada kamu
63 Ikrar
64 Pemilik Zaman
65 Perbaikan  
---------------------------------------------- Halaman 20

Selepas Maghrib Imam (as ) akan mengajar kami di Masjid al Kufah dan Masjid al Sahla, sampai pagi. Suatu waktu pada satu malam ada perkataan yang berat ke tahap yang kami tidak dapat memahami dengan mudah sehingga seorang ansar yang mendengarnya menyaksikan kashf tentang apa yang Sayyed akan cakap dan ajarkan kepada kami. Seperti Imam Ali (as ), dia akan berkata, " Tanyalah aku sebelum kamu kehilanganku." Saya kemudian bertanya soalan dari Al-Quran selepas Maghrib kerana Quran itu sentiasa di tangannya. Dia akan beribadat sehingga fajar. Ansar bertanya kepadanya malam itu dan salah seorang daripada mereka ialah Sheikh Nathim Uqaily. Dia bertanya kepada saya lebih dari sekali, "Adakah kamu mempunyai soalan?" Saya berkata, " Tidak," tetapi beliau berkata, "Saya boleh melihat jiwa kamu memberitahu saya kamu mempunyai soalan." Sayyed mula bercakap tentang kisah Nabi Ibrahim dan kemudian saya berkata, "Ya, ya, Sayyed. Soalan saya adalah berkenaan yang ini." Saya bertanya kepadanya tentang kisah Hajar dan Isma'eel as. Jadi saya mengucapkan syukur kepada Allah dan bersujud 66. Sayyed akan menjelaskan dan saya akan melihat apa yang dia cakap mengenainya: kashf berlaku pada saya dalam Kerajaan Langit: Saya juga menyaksikan Ismail dan Hajar minum dari air yang Hajar lihat. Dia akan bercakap tentang langit dan kami akan melihat mukjizat keluar dari mulut beliau 24-7.

Suatu waktu Sheikh Nathim menjemput kami dan Imam (as), jadi Sayyed menjelaskan al-Quran tetapi saya tidak dapat memahaminya sehingga saya melihat malaikat meletakkan kata-kata di telinga saya dan menjelaskan kepada saya dan malaikat menjelaskan kepada kami dalam Kerajaan Langit seperti Adam dan Nuh dan ramai nabi mengajar kami melalui kata-kata Imam ... keajaiban demi keajaiban... melihat cahaya makhluk-makhluk ini iaitu Nabi dalam Kerajaan Langit ... semua mereka membantu kami dengan berkat Ahmad seolah-olah kami berada di langit sepanjang masa. Saya melihat Isa dan lain-lain cahaya selepas cahaya. Imam (as) akan sentiasa berbincang dengan kami mengatakan belajar kata-kata Imam dan al-Quran kerana nabi dan Imam Ali bercakap kepada semua orang bukan sahaja ulamak yang mendakwa bahawa hanya mereka memahami dua perkara penting .

Dia sangat sabar dengan kami tidak pernah bosan dengan sesiapa pun, ada yang buta huruf pun akan duduk dengannya - itulah merendahnya dirinya Ahmad (as).


           
SHEIKH HAZIM                           
SYED AHMAD AS.


1999
TBC                                      
TBC = To Be Contineu
2000
Enters Hauzah                     
TBC                                      
2001
TBC                                      
TBC                                      
2002
Dipenjarakan oleh Fidayyeen
TBC                                      
2003
Menempatkan Syed (as​​) / perarakan Kufah
TBC                                      
2004
Menempatkan Syed (as)
TBC                                      
2005
Menempatkan Syed (as)
TBC                                      
2006
Menempatkan Syed (as)
TBC                                      
2007
Menempatkan Syed (as)
TBC  

                                    
----------------------------------------------
66 Sujud syukur

---------------------------------------------- Halaman 21

Semua ansar pada masa itu mempunyai visi (alamat dan pengelihatan) yang mereka saksikan. Satu hari Sayyed (as​​) telah memakai Abaya yang koyak kerana ia tersangkut pada pintu dan kemudian dia berkata, alhamdulillah 67 pada semua perkara, tidak pergi dan membeli yang baru.

Rumah Imam adalah bersebelahan dengan Masjid al Sahla dengan dua bilik di luar dari
kedua-dua bilik yang memisahkan kanak-kanak daripada tetamu dari Qasab. Dia tidak pernah mempunyai lebih daripada dua thob 68. Dia akan menerima hadiah dan akan memberikannya kepada ansar dan tidak pernah menyimpannya untuk diri sendiri. Dia akan mencuci pakaian yang sama dan memakainya apabila dia mandi. Beliau amat berani dan akan makan sedikit, tidak tidur banyak, kadang-kadang sampai 3 hari berturut-turut. Dia akan duduk di sebelah pintu dalam majalis 69, tidak mencari perhatian dengan duduk di tengah-tengah seperti orang lain.

Imam (as) akan keluar dengan kami dan membuat dakwah dan akan berkata, "Saya seorang hamba untuk debu-debu kamu, ya ansar."

Kami akan melihat malaikat solat di belakangnya dalam Kerajaan Langit. Beliau adalah bapa kepada kita dan dia akan menjadi bapa saya ketika dia berada di rumah saya dan akan membawa tangki gas di atas bahunya bersama kami melayan kami dalam segala hal.

Dia akan berdiri di barisan dan menunggu dengan orang ramai dan membantu mereka sebelum dirinya. Mohammed anak saya sakit jadi dia duduk di pangkuan Imam dan membuang air kecil di pangkuan Sayyed dan kami menjadi marah jadi Sayyed berkata, "Tidak, saya akan mencuci pakaian saya sendiri, jangan risau." Sama seperti datuknya Aba al Zahraa' (as) apabila perkara yang sama berlaku dengan beliau di Madinah.

Sayyed (as) pergi ke Basrah dan mengorbankan haiwan untuk anak saya dan kemudian kembali ke Najaf hanya untuk anak saya. Kemudian Sayyid berkata sebelum pembinaan Husayniyyah di Najaf bahawa dia membuat persiapan kami untuk maseera 70 di Najaf. Untuk kali pertama, orang-orang ansar yang datang ke rumah saya dan Sayyed berbicara kepada mereka pada waktu malam dan berkata kepada kami, "Kami tidak tahu apa yang diharapkan esok dan jika kamu mahu Dunya maka tidak perlu datang kepada saya esok."

Keesokan harinya adalah hari yang ketiga belas Rajab, hari kelahiran Amirul Mukminin (as), jadi kami berarak ke Masjid al Kufah ke Makam Imam Ali (as) dan seramai tujuh puluh dua orang atau tujuh puluh tiga seperti di Karbala pada hari Kesepuluh. Sayyed membawa kami dengan ketinggian dan ketampanan beliau. Kami berkata yang benar telah datang dan mula melaungkannya dengan kuat. Itu adalah di sekitar 2003/2004 sehingga kami datang ke Jalan Rasul di mana Sistani mempunyai pengaruh yang besar dan kami mendapati Failak Badir membuat sekatan jalan raya dan mempunyai senjata bersedia untuk menembak kami. Kami semua berdiri teguh dan tidak menoleh ke belakang, kami bertakbir Allah Akbar 71, bertahlil tidak ada tuhan melainkan Allah dan lain-lain untuk menakut-nakutkan mereka. Sayyid berkata Allah Akbar7 kali dan mereka segera membuka jalan, mereka tidak dapat menghalang beliau (as).

----------------------------------------------
67 Pujian / syukur kepada Allah
68 Bahasa Arab pakaian jubah panjang
69 Perhimpunan atau persidangan
70 Perarakan
71 Allah adalah lebih besar daripada semua
---------------------------------------------- Halaman 22
Kami tiba di makam Imam Ali (as) maka kami berbelok ke arah Kufah, para ulama akan meludah pada kami dan mengutuk kami dengan najis, sehingga kami tiba di Muslim ibn Aqeel (as) mereka akan membaling batu pada kami dan kami melihat seorang perempuan memegang tulang rusuknya dari jauh 72, kamu tahu siapa, dan kami mula berpeluh dan semetara itu direjam. Mereka menghantar polis di belakang kami dan orang Amerika untuk menakutkan kami, tetapi kami bertekad untuk tidak menjadi Haydar Mishatat meninggalkan kami - dia munafik - dan kami sampai ke Masjid al Kufah akhirnya. Pendarahan dan kegembiraan kerana melihat para nabi dalam perjalanan dan melihat Fatimah (as) memanggil kami dan menggalakkan kami. Imam (as) di tengah-tengah kami tenang dan berzikir kepada Allah tidak pernah lekang dari lidahnya.

Imam (as) sendiri akan memberi dakwah kepada orang ramai, maka kami mendapat sebidang tanah di Najaf untuk membina husayniyyah melalui pungutan derma pertama kami dari ansar. Yang pertama menderma adalah Imam sendiri walau keadaan beliau adalah salah seorang yang paling sukar (as). Sayyed akan membina bersama-sama dengan kami, seperti Nabi (saw) 73 membina al Masjid al Nabawi. Beberapa orang ansar akan datang dari merata tempat dan akan tidur di Husayniyyah hanya untuk membantu Sayyed (as).

Kemudian seorang lelaki muda datang kepada kami, dia berkata, "Saya melihat impian / visi, saya melihat seorang lelaki dengan cahaya yang datang untuk membina husayniyyah.” Lalu kami memberitahu beliau mengenai dakwah dan dia beriman. Sayyed (as) akan bekerjasama dengan kami di tempat yang hampir paling panas dari tempat yang lain dalam Iraq. Dia akan mengumpulkan kayu untuk kami, dan lain-lain sehingga Husayniyyah siap dibina akhirnya dan ia memanggilnya Husayniyyah Ansar al Imam al Mahdi yang dibina daripada tanah liat dan bumbungnya dari dahan pokok seperti Masjid Nabi. Ulamak akan mentertawakan kami: "Haha! Filem Risalah Bahagian 2" Tiada permaidani tetapi pasir di dalam masjid dan dia akan sentiasa mengajar kami - ia adalah perkara yang terbaik. Dia suka duduk di atas pasir dan beliau mengajar kami Quran dan lain-lain.
           
Buku pertama Sheikh Nathim (ditulis) dalam husayniyyah ini. Al Baqarah telah ditulis oleh Imam pada masa itu. Ia adalah hari-hari istimewa yang tidak akan dilupakan. Kemudian orang-orang datang menerima dakwah dan ia tersebar. Kami akan makan roti kering dan bawang ... itulah yang kami makan dengan Imam (as).

Para ulamak mencipta dan menyebarkan khabar angin mengenai kami bahawa kami minum arak di Husayniyyah dan berbohong kepada orang ramai. Para ulamak mula mengadu kepada kerajaan. Sayyed akan memberitahu kami untuk melayan orang-orang yang pergi ke Makam Amirul Mukminin dengan makanan, teh, dan lain-lain kepada para pengunjung miskin. Kemudian polis datang kepada kami dan Imam (as) bersama kami dan Imam berkata kepadanya, "Ya, bagaimana saya boleh membantu ... bom apa yang kamu cakapkan, wahai pegawai polis!" dengan marah dari Sayyed, akhirnya pegawai polis memohon maaf dan pergi.

Sayyed (as) akan keluar dengan kami apabila mengetahui bahawa ansar beliau akan dipenjarakan, atau dibunuh oleh musuh-musuh. Selepas beberapa lama dakwah yang semakin meluas, polis pergi ke Husayniyyah dengan kasut mereka dan menangkap Ansar dan seorang pegawai polis berada di sana dipanggil Ghaleb Aljazairi mahu memusnahkan

----------------------------------------------
72 Ini adalah Fatimah Zahra ' as yang telah muncul untuk menggalakkan Syed dan Ansar
73 Nabi Muhammad (saw)  
---------------------------------------------- Halaman 23

Husayniyyah, sudah tentulah dengan bantuan Yankee Amerika. Jadi mereka mula memusnahkan Husayniyyah, sudah tentulah dengan arahan ulamak - semoga Allah melaknat mereka semua. Kemudian anak-anak Ghaleb Aljazairi terbunuh di Karbala '- balasan dari Allah swt. Mereka juga memusnahkan al-Quran di Husayniyyah, bukan hanya batu dan tanah liat - ini syaitan. Kami menangisi husayniyyah yang musnah ini kerana ia dibina oleh Sayyed (as) sendiri.


>> Berikutnya Riwawat  Syed Talib Al Safi

<< Sebelumnya Riwawat Syaikh Habib Al Sa’edy























No comments:

Post a Comment