Thursday 6 November 2014

Mr. Majid al Zaydi, Abu Nuh

Mr. Majid al Zaydi, Abu Nuh

                                                                                                   


Lahir : 1978
Juga dikenali sebagai Abu Nuh
Dari: Nasiriyyah , Iraq


Selepas peristiwa 2008, saya tidak tahu keadaan Ansar. Beberapa orang ansar dan saya sendiri telah tinggal dengan tiada perlindungan di jalan-jalan di Najaf, saudara-saudara kami dibunuh, Husayniyyah kami dimusnahkan. Wanita kami dan anak-anak kami ada bersama kami dan terpaksa menderita kerana tiada tempat tinggal bersama kami. Saya melihat dalam suatu penglihatan Imam Mahdi (as): Sayyed (as) dan ansar berada di sebuah rumah yang mempunyai tingkap terbuka. Orang akan lalu lalang akan mengutuk Imam Kedua Belas itu, Yamani dan Ansar. Saya berdiri di bilik sebelah dan akan melaungkan, “Tiada tuhan melainkan Allah swt dan tiada kekuatan melainkan Allah, dan akan melihat dunia bergoncang.

Beberapa hari selepas itu seorang ansar datang kepada saya dan dia memeluk saya dan mula menangis. Beliau berkata kepada saya, "Oh, Abu Ahmad kami fikir kamu telah terbunuh dalam mana-mana peristiwa. Dia memberitahu saya terdapat husayniyyah di Paltalk global. Jadi saya kemudian menyertai Paltalk dan mendapati bilik (room) dipanggil 'Ansar Imam Mahdi (as)’. Saya menerima gelaran Abu Nuh iaitu bapa kepada Nuh (as) kerana apa yang Imam (as) katakan, "Saya tidak akan membuat doa kepada mereka untuk menyegerakan hukuman tetapi saya akan bersabar seperti Nuh (as), yang merupakan bersabar selama 1000 tahun ke atas kaumnya. "

Nama saya Majid Al Zaydi, lahir 1978 di Nasiriyyah di selatan Iraq. Saya mempunyai ijazah dalam bidang Analisis Kimia, dan saya menamatkan pengajian pada 2000 di Baghdad. Saya bekerja di syarikat minyak yang dipanggil غاز الجنوب (Gas Selatan) di Basrah sebelum peristiwa-peristiwa tahun 2008. Terdapat beberapa orang saudara ansar yang bekerja dengan saya di syarikat yang sama itu. Selepas kejatuhan Saddam (la), kami akan bertemu sekali sebulan.

Saya pernah melihat penglihatan di malakoot bahwa ini adalah era kemunculan. Sebelum dia jatuh saya akan menjerit di jalan-jalan yang Saddam (la) akan jatuh. Orang akan berfikir bahawa saya adalah gila dan bahawa saya meletakkan hidup saya serta keluarga saya pada risiko. Pada masa itu, saya tidak pernah mendengar Seruan. Sebelum kejatuhan Saddam (la) saya mengikuti Sayyed Muhammad Sadiq Al Sadr, semoga Allah merahmati jiwanya , kerana saya mempunyai visi di mana Thul Thafant (as​​) memberitahu saya untuk mengikuti Sayyed Al Sadr (r.a.).








---------------------------------------------- Halaman 37        
ABU NUH

1990-an
1999
2000 Lulusan dari Baghdad
2001 Kerja Gas di Selatan
2002
2003 Sayyed Salih mengumumkan
2004
2005
2006
2007

Sesetengah orang memberitahu saya untuk meninggalkan Sayyid al Sadr kerana dia telah meninggal dunia dan saya harus mengikuti al Sarkhi Al-Hassani. Mereka memberitahu saya bahawa dia adalah Hasani yang menyeru kepada Imam (as). Jadi saya pergi dengan beberapa orang rakan untuk bertemu Mahmoud Al Sarkhi. Sebelum itu seorang kawan saya memberitahu saya bahawa kami perlu pergi ke Sayyed Salih dahulu untuk melihat bagaimana keadaannya. Sayyed Salih mempunyai dewan yang digunakan untuk melatih dan mengajar kick-boxing. Sayyed Salih menyambut saya dan dia memberitahu saya, "Majid, terdapat seorang utusan kepada Imam Mahdi (as), namanya ialah Sheikh Ahmad. Ini berlaku pada tahun 2003 selepas kejatuhan Saddam (la)

Jadi dia memberitahu saya, "Saya telah menghantar satu dokumen untuk kau baca - ia adalah penting." Saya kembali dengan rakan-rakan mencari dokumen untuk dibaca. Saya meninggalkan mereka yang telah pergi ke Mahmoud Sarkhi dan tidak menyertai mereka    الله يحبه).) 88. Kawan saya ini adalah seorang pengikut Sistani dan enggan untuk menunjukkan saya dokumen ini dan cuba untuk menyesatkan saya. Akhirnya dia memberikan saya dokumen itu dan saya mengambil dan bergegas pulang ke rumah untuk melihatnya. Dokumen 89 ini adalah dari Haydar Mishatit yang telah menandatanganinya. Bukti-bukti ditunjukkan oleh dokumen ini kebanyakannya tentang visi dan istikhara.

Saya kemudian solat Maghrib dan Isyak 90 dan bermohon kepada Allah swt dengan hak Fatimah (as) untuk menunjukkan saya jalan. Saya kemudian nampak visi malam itu bahawa saya berdiri di atas gunung yang menghadap ke seluruh dunia. Bersama saya ialah Sayyed Muhammad Sadiq al Sadr, Sayyid Khomeini dan orang ketiga. Imam Redha 91 (as) turun dari langit dan telah melayani kami. Imam Redha (as) memandang saya dan tersenyum kemudian dia menunjuk ke arah Sayed al Sadr untuk membuat ucapan untuk manusia.

Kemudian Sayyed al Sadr mula membuat ucapan dan semua orang di bumi menghadapnya dan di belakang mereka adalah banjir sama seperti Nuh (as). Dia mula bercakap tentang peperangan Jamal dan bagaimana umat Islam memeranginya sementara membawa panji-panji Islam. Dan rakyat Iraq pada masa ini akan melawan lelaki ini iaitu Ahmad Al Hassan (as) di atas nama Islam. Apabila saya bangun saya terus percaya dengan dakwah tetapi merahsiakannya dari keluarga saya. Saya kembali pada hari berikutnya ke dewan kick-boxing dan memberitahu mereka penglihatan saya. Mereka semua sujud di atas tanah.

----------------------------------------------
88 Semuga Allah mengasihinya
89 Mungkin satu risalah Dakwah Syed Ahmad (as) 
90 Sembahyang / solat / Namaz masing-masing pada waktu matahari terbenam dan malam
91  Imam Ke-8 dunia Islam dari keturunan Nabi Muhammad yang dikebumikan di Mashhad
---------------------------------------------- Halaman 38
Saya juga dapat penglihatan di mana Nabi (saw) dan Amirul Mukminin (as) turun ke bumi ini. Ada sebuah kitab berada di tangan Amirul Mukminin (as), yang mengandungi nama-nama para sahabat yang rapat di kalangan Syiah Ali (as). Mereka berdua turun ke bumbung di mana saya tidur dan mengambil roti dari saya. Saya amat malu dengan mereka. Nabi (saw) mahu mengambil roti dari saya tetapi Amirul Mukminin (as) meletakkan tangannya di dada dan berkata kepadanya, "Ya Rasulullah, tidak ada yang baik padanya sekarang tetapi akan ada kemudian."

Saya pernah melihat dalam satu penglihatan bahawa Rasul Allah (saw) turun ke bumi ini dan bersama ramai malaikat dan dia mempunyai sebuah kitab bersamanya yang merupakan ujian untuk orang-orang di bumi. Saya juga melihat dalam satu lagi mimpi bahawa saya kembali ke zaman Nabi (saw​​) sehinggalah saya sampai ke masjid Nabi, al Masjid al Nabawi. Saya memasuki masjid dan melihat nabi (saw) bersiap sedia untuk solat Fajr 92. Saya duduk di belakangnya. Pada rakaat kedua apabila baginda (saw) berdiri, imejnya berubah kepada Imam Ahmad (as). Dia kemudian memandang saya dan berkata, "Solat di belakang saya adalah sama dengan solat di belakang Rasulullah (saw)." Ya Aba al Zahraa'.

Sebelum Husayniyyah dibina saya masih tidak mempunyai kebaktian dan kemahuan yang sama seperti ansar-ansar yang lain. Mereka akan memberikan saya kata-kata dakwah seperti risalah untuk disebarkan. Saya melihat dalam visi yang saya duduk di Husayniyyah Nasiriyyah, yang dibina selepas kemusnahan Husayniyyah di Najaf oleh orang Rom (Amerika), Allah melaknat mereka. Saya sedang duduk di dalamnya dengan Sayed Salih, dan Abu Aya yang merupakan rakan-rakan saya dalam syarikat minyak. Saya keluar dari pintu yang menunjukkan ke arah kiblat dan Sayyed Ahmad Al Hassan (as) duduk di atas kerusi. Dia mempunyai senjata kecil di sisinya dan mula menembak kami. Dia terus mengikuti saya dan menembak sehingga saya melarikan diri dan memasuki tandas.

Tandas ini mempunyai kotoran yang melemaskan hidung saya. Di sini Imam (as) melemparkan senjata itu dan mengambil yang lebih berat iaitu RBG7 Bazooka. Dia menembak satu roket pada saya lalu saya meninggal dunia tetapi masih boleh mendengarkan Imam (as) dan melihatnya. Jadi dia tersenyum dan berkata, "Sekarang bila kamu akan mati?" Keesokan harinya apabila saya pergi ke Husayniyyah untuk membantu orang lain membinanya, saya memberitahu visi yang menakutkan ini kepada Sayyed Salih. Jadi dia memberitahu saya bahawa dia akan meminta Sayyed (as) mengenai tafsiran visi ini.

Pada malam yang sama saya melihat satu lagi visi: Imam (as) duduk bersama saya di Husayniyyah itu. Beliau berkata , "Oh Majid, sesiapa sahaja yang melihat dalam visi dua bulan maka dia adalah dari orang-orang Ansar. Beliau berkata visi yang kamu lihat di mana saya membunuh kamu adalah baik kerana ia melibatkan membunuh 'Aku' dan ego yang disuap oleh Dunia ini. Kamu, wahai Majid, telah hilang dalam Dunia jadi saya perlu melakukan sesuatu yang besar untuk mendapatkan kamu keluar dari Dunia . "Keesokan harinya apabila saya kembali ke Husayniyyah saya sangat gembira. Kemudian Sayyid Salih bertemu saya. "Wahai Majid, penglihatan yang kamu lihat adalah baik," kata Sayyed Salih.

" Ya, saya tahu ," kata saya kepadanya.

Katanya, "Bagaimana kamu tahu?"


----------------------------------------------
92 Solat Subuh

---------------------------------------------- Halaman 39
Apabila saya memberitahu, dia terkejut dan memberitahu saya bahawa dia bertanya kepada Imam (as) dan menerima tafsiran yang sama dalam kehidupan material duniawi ini.

Imam (as) akan memeriksa semua Husayniyyah di Kut, Najaf, Karbalaa', Nasiriyyah dan lain-lain. Sehingga itu, saya tidak pernah bertemu dengan Imam (as). Kali pertama saya bertemu beliau saya terus kenal dia (as) di Husayniyyah itu. Saya beritahu Sayyed Salih, "Inilah Ahmad Al Hassan. "

Beliau (as) datang dan mengimamkan solat kami kemudian dia pergi. Sayyed Salih memberitahu saya, " Tidak, ini Sayyed Abdullah " kerana ansar tahu berapa ramai musuh yang dia ada. Jadi, saya berkata kepadanya, " Tidak, inilah Sayyed Ahmad (as)." Dia teragak-agak sehingga dia membuat istikhara dengan al-Quran dan ia memihak kepada saya.

Jadi dia membawa saya bertemu dengan Imam (as) di rumah salah seorang ansar. Saya melihat dia (as ​​) dan tertarik dengan kedudukan beliau. Beliau (as) duduk dan di sekelilingnya adalah ansar beliau.

Seorang ulama terkemuka di sana (saya tidak akan menyebut namanya) berkata bahawa maraji' 93 di Najaf berkata jika Ahmad Al Hassan datang ke Najaf mereka akan membunuhnya. Jadi Imam (as) bertindak balas dan berkata, " Mereka mahu membunuh Ahmad Al Hassan! Ahmad Al Hassan akan pergi ke pejabat mereka satu demi satu! "( يا علي 94). Saya bimbangkan Imam (as) disebabkan oleh kuasa dan keberanian beliau. Saya duduk di hadapan Sayyed dan apabila saya selesai makan nasi di pinggan saya dia memandang saya dan memberi saya pinggan nasinya. Saya tidak faham tindakan (as) tetapi makan saja. Tidak lama kemudian saya mendapati bahawa beras melambangkan keselamatan jadi dia ambil langkah keselamatan dan memberikannya kepada saya. Dia tahu saya bimbangkan dia (as).
Selepas itu saya akan melihat Imam (as) kebanyakannya di Husayniyyah itu. Orang-orang Rom 95 memusnahkan Husayniyyah di Najaf, Karbalaa ' dan di tempat lain, tetapi dia (as​​) tidak pernah takut pada mereka. Beliau (saw) memanggil kami dan berkata, "Saya akan datang ke Husayniyyah Nasiriyyah dan memberi khutbah dalam solat Jumaat." Apabila Imam (as) memasuki Husayniyyah kemudiannya, saya lihat bersamanya kakitangan yang pelik yang saya tidak pernah lihat sebelum ini. Kami telah menunggu beliau (as) di hadapan pintu untuk melindungi Husayniyyah daripada bahan letupan yang pernah ditemui ditanam oleh operasi kerajaan dan pengikut marja'.

Imam (as) datang sendirian di dalam sebuah kereta. Beliau memberikan saya beberapa benda tetapi enggan memberikan saya tongkatnya. Beliau masuk dan memberikan khutbah Jumaat beliau. Beliau (saw​​) memberitahu kami supaya jangan membiarkan sesiapa menghalang kita daripada bergerak di jalan kepada Allah swt, mahupun keluarga atau sesiapa sahaja. Kemudian kami berdoa dan dia meninggalkan Husayniyyah mengetahui bahawa perisik ada di mana-mana dan bersedia untuk menjatuhkannya.  لاقوة إلا بالله ). 96)


----------------------------------------------
93 majmuk dari Marja'
94 ’Oh Ali' dalam Bahasa Arab
95 Rujukan kepada tentera penjajah Amerika
96 Tidak ada kuasa atau kekuatan melainkan dengan Allah 

---------------------------------------------- Halaman 40
Beliau (as) akan menyembunyikan kerja-kerja yang baik itu dari kami untuk memastikan ia antara beliau dan Allah swt dan untuk mengelak daripada dipuji. Beliau zuhud dan menarik diri daripada Dunia ini sepenuhnya. Dia akan makan makanan yang ringkas dan dalam bahagian-bahagian kecil. Beliau (as) tidak pun mempunyai kenderaan pengangkutan sendiri tidak seperti maraji' yang mempunyai kereta medel terkini (termasuk Ferrari dan Porsche di London dan Amerika Syarikat). Dia sama ada akan menyewa kereta atau meminjam kereta salah seorang ansar. Kami tidak mampu untuk memasang syiling bagi Husayniyyah pada mulanya, dan tidak meletakkan permaidani. Husayniyyah ini dibina daripada tanah liat dan kami sujud di atas tanah liat / pasir panas. Beliau (as) akan mengumpulkan derma apa yang dia boleh untuk kami mencetak buku-buku. Beliau (as) akan berkata,

"Jangan biarkan Bayt al mal dengan sedikit pun wang jika terdapat anak yatim yang lapar. Belanjakan wang ini pada ansar dan bukan ansar."

[Kemudian Sheikh Alaa al Salim menceritakan kejadian berikut ini dengan mengambil mikrofon.]

'Seorang lelaki pernah menerima sejumlah besar wang yang dia telah merancang untuk menghantar kepada musuh-musuh Imam (as) yang paling teruk. Beliau bernasib baik untuk masuk ke dalam dakwah dan keliru apa yang perlu dilakukan dengan jumlah wang yang besar yang membolehkan ansar membuka bukan saja satu saluran tetapi lima puluh saluran TV. Jadi Imam menulis kembali kepadanya dan berkata kepadanya, "Ini adalah satu Amanah 97 yang ditinggalkan pada kamu dan ia adalah wang orang ramai yang diberikan sebagai khums, zakat dan lain-lain. Bagaimana seseorang boleh memberi wang kepada kamu dan memberitahu kamu untuk memberikannya kepada orang ini dan orang tersebut dan kamu tidak memberikan wang itu kepada mereka? Ini tidak betul, ini tidak boleh dipercayai." SubhanAllah! Ya Ahmad Al Hassan tidak satu syiling pun yang diambil dari wang yang telah diberikan kepada musuh-musuh yang paling teruk, dan dia dengan mudah boleh mengambilnya.

Tetapi Imam (as) menambah pada masa yang sama, "Kamu tidak boleh mengambil wang ini untuk musuh-musuh Aal Muhammad as. Kembalikanlah kepada orang yang memberikan kamu wang itu dan beritahu mereka tentang dakwah ini. Ini adalah tugas kamu. "

Sesungguhnya Dunia akan sujud kepada kamu , Ya Ahmad!'

[ Encik Majid menyambung: -]

Imam (as) apabila dia duduk bersama kami tidak akan bercakap selain tentang Allah swt. Satu hari di Husayniyyah Nasiriyyah, Imam (as) solat Maghrib dan Isyak. Dia kemudian duduk bersama kami kerana dia selalu berbuat demikian (tidak sampai sepuluh meter dari Mimbar). Kami telah makan malam, kemudian kami mula bertanya Sayyed (as) soalan. Salah satu syeikh bertanya kepada Imam (as) mengenai taraf kedudukan Nabi (as) di langit ke-7 iaitu Langit Akal سماء العقل . Imam (as) berkata bahawa Langit ke-7 dari awal hingga yang akhir... semua itu adalah Muhammad (saw). Langit pertama (1) adalah titik pada Langit kedua dan Langit kedua adalah titik di ke-3 dan seterusnya. 6 Langit yang pertama iaitu malakoot semuanya adalah titik pada langit ke-7. Dan langit ke-7 adalah Rasulullah (saw) dengan itu semua penciptaan adalah titik pada Muhammad (saw) .98   يا ابا الزهراء ! 99
----------------------------------------------
97 Amanah
98 Lihat bahagian Lampiran untuk gambaran yang Skies
99 Oh Bapa Zahraa [halaman 48]
---------------------------------------------- Halaman 41        
Kami juga bertanya Imam (as) bagaimana mungkin Allah lebih menyukai Syiah Haydara 100 melebihi malaikat terdekatNya seperti Jibril dan Israfel (as)? Jadi Imam (as) berkata , "Mari kita bayangkan ada perlumbaan. Pelumba pertama mempunyai kereta dan pelumba kedua mempunyai basikal dan kemudian perlumbaan bermula. Sesungguhnya kamu tahu bahawa yang dengan kereta itu akan memenangi perlumbaan. Begitu juga para malaikat dan umat manusia. Allah swt menciptakan manusia dengan fitra yang sangat tinggi iaitu naluri. Fitra dia boleh menanggung semua nama-nama Allah swt. Fitra malaikat adalah seperti yang pelumba basikal dia tidak pernah boleh mengatasi fitra manusia.
 ( فطرت الله التي فطر الناس عليها " 101

Imam (as) tidak akan biarkan atau menolak apa-apa soalan yang dikemukakan kepadanya oleh ansar. Kata-kata beliau tidak sia-sia tetapi semua disokong oleh dua perkara penting (tsaqalain) pada setiap masa seperti kata-kata beliau di dalam buku beliau. Dia akan mendengar soalan kami sehingga solat Subuh dan tidak akan mengadu keletihan atau apa-apa jua sepertinya. Dia adalah adil dan belas kasihan kerana dia akan bercakap kepada setiap ansar mengikut kapasiti mental. Jika kami bertindak secara tidak wajar dia akan mengajar kami seperti seorang ayah mengajar anaknya bererti dia akan mengajar kami dengan amalan dan bukan kata-kata sahaja.

Sekali pada musim panas kami berada di Husayniyyah dan ia adalah sangat panas. Beliau (as) duduk di bawah tutupan atau perlindungan yang kuasa syilingnya lemah menahan banyaknya haba dari panas matahari. Ketika beliau (as​​) sedang mengajar kami ada seorang lelaki bersama kami yang bertanya tentang dakwah. Tingkah laku lelaki ini rendah. Dia akan bertanya soalan dan Imam (as) akan menjawabnya , bagaimanapun, dia terus berkeras dengan soalan yang sama dan akan mendapat jawapan yang sama daripada Imam (as). Imam (as) akan (berkali-kali) berkata, "Kamu bertanya tentang Zaydis itu ..."

Saya amat marah dengan kelakuan lelaki ini, dan saya berfikir bahawa saya harus membiarkan dia mendengar kata-kata keras. Jadi Imam (as) memandang saya dan berkata Majid , "Apa yang kamu mahu katakan?" Dia tahu apa yang ada dalam hati saya. Jadi, saya berkata, "Tiada apa-apa, Sayyedi." Jadi dia berkata, "Diamlah" Apabila imam (as) datang ke Husayniyyah dia akan bersalaman dengan kami semua satu per satu tidak meninggalkan, yang muda atau yang tua.

Dia akan membuat teh untuk kami dan memasak untuk kami serta membasuh kasut dan pakaian kami. Beliau (as) membacakan kepada kami ayat yang berikut:

Muhammad ialah Rasul Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang di antara satu sama lain (Al-Quran 48:29)

Beliau (saw) mengatakan bahawa ayat ini melibatkan Qaim 102 dan para sahabat di zaman ini. Beliau berkata bahawa apabila Allah kembalikan dan turunkan Isa (as), sebelas murid kekal kerana Judas Iscariot berpaling tadah. Dia berkata, "Lihatlah orang Eropah dan Barat: mereka menjadi Kristian kerana murid-murid Isa (as). Murid-murid ini dan pengikut mereka telah disokong oleh malakoot dan kini kamu, wahai Ansar, sedang mengalami perkara yang sama dan kamu adalah lebih daripada murid-muridnya. "

----------------------------------------------
100 Rujukan kepada Imam Ali (as) seperti dalam puisi yang akan sering dibaca
101 Fitra Allah yang mana Dia berikan naluri kepada manusia
102 Qa'im
---------------------------------------------- Halaman 42


Imam (as) adalah sangat jelas tentang kepentingan visi seperti Datuk beliau 103 (saw). Beliau yang menamakan visi sebagai "kata-kata Allah". Dia tidak akan membenarkan mana-mana ansar ketawa pada visi walaupun pada visi sendiri.

Pada awal dakwah kami sangat sedikit dan tertindas dan tidak mempunyai apa-apa selain thaqalayn 104. Imam (as) mengajar kami segala-galanya dari awal mula. Kami akan berbincang sesama kami bagaimana kami boleh memberikan capaian kepada dakwah ke semua bahagian Iraq dan Nasiriyyah . Kami berkata, "Marilah kita pergi ke pasar terbesar di Nasiriyyah dan letakkan kotak di atas tanah dan susun di atasnya semua buku-buku yang kita ada seperti إيقاظ النائم    105  oleh Sheikh Nathim al Uqaili. Kami lakukan istikhara (mengenai rancangan ini) dan keputusannya sangat baik. Sudah tentulah apabila kami mengeluarkannya kami telah diancam dengan senjata api, dikutuk dan dihina oleh orang-orang dan mungkin dibunuh.

Sesetengah orang akan bertanya kepada kami tentang da'wah dan saya akan menjawab dengan lancar, terkejut dengan bagaimana saya dapat menjawab dengan cara demikian 106. Apabila mereka gagal untuk menghadapi kami, mereka membawa syeikh mereka, pengikut maraji' yang akan malu untuk memakai serban dan untuk berdebat dengan kami di gerai kotak. Jadi mereka akan mengambil serban dan memakai baju dan seluar jeans. Salah seorang daripada mereka datang dan dengan mulakan kata-kata merentas garisan. Dia berkata, " Jika Ahmad al Hassan adalah maksum maka hendaklah dia menjawab soalan ini. Apakah perkara yang dilihat orang, tetapi Allah tidak melihatnya."

Imam tidak menjawab soalan ini kerana beliau tidak ada. Oleh itu, apabila Sheikh jeans ini kembali dia mula mengejek kami dan mengatakan kamu adalah pembohong jika Ahmad al Hassan di sini dia akan menjawab soalan saya. Jadi saya bermohon kepada Allah swt di dalam hati saya dan berkata, "Ya Allah saya bermohon kepadaMu dengan hak Fatimah dan Ahmad al Hassan ajarkanlah kepadaku dan jangan biarkan lelaki ini mempermainkan aku." Tiba-tiba saya mendengar suara yang berbisik memberitahu saya, "Perkara yang makhluk lihat tetapi Allah tidak melihat adalah kematian." Apabila saya menjawab dia ini dia senyap seolah-olah batu yang berada di dalam mulutnya dan berlalu. Mungkin dia Iblis 107 atau utusan Iblis .

Saya masih ingat sekali apabila Imam (as) memberi risalah daripada buku al Balagh al Mubeen oleh Sheikh al Nathim Uqaily kepada Sayyed Salih dan memberitahu beliau untuk menyebarkannya di Baghdad. Saya pergi melawat Imam Kadhim (as) 108 di Kazimiyyah,

                                                                                                                             
----------------------------------------------
103 Rujukan kepada Nabi Muhammad (saw)
104 Dua perkara penting
105 ‘Disebut Ikath al Na'im’ ertinya ‘bangkit dari tidur'
106 Rasa terkejut ini telah dinyatakan oleh ramai ansar, semua berkata bahawa walaupun mereka terlibat dengan dakwah berdepan orang ramai dan mereka dapat menjelaskan unsur-unsur dakwah dengan mudah dan lengkap meskipun tidak pernah telah dilatih bagaimana untuk bercakap secara terbuka, dan semuanya dari awal lagi tidak ada pengalaman membuat ucapan terbuka. Syed Ahmad (as​​) menjelaskan bahawa orang-orang Ansar dibantu dengan cara pertolongan yang sama pada murid-murid Isa (as). Terdapat riwayat daripada Nabi Muhammad (saw) menggalakkan sahabat tertentu untuk mengajak orang-orang Yahudi dan Kristian kepada Islam memberitahu mereka bahawa mereka akan disokong oleh Roh Kudus dalam aktiviti dakwah mereka     
107 Syaitan asal , dirinya
108 Imam Ketujuh dunia Islam, dari keturunan Rasulullah Muhammad saw)

----------------------------------------------Halaman 43
Baghdad dan saya berasa lapar. Saya berkata “Biarlah saya mencari sesuatu untuk minum.” Saya memasuki sebuah kedai dan tiba-tiba saya dapati Sayyed Salih di belakang saya. Jadi kami minum jus dan pergi melawat Imam Kazim (as) dan kemudian kami pergi dari sana. Beliau berkata kepada saya , "Kita perlu pergi ke Madinat al Sadr " di mana militia al Sadr akan menjatuhkan hukuman dan membunuh orang-orang yang ulamak mereka beri fatwa menentang. Saya berkata, "Jangan bimbang, ia berbahaya tetapi kita perlu menyebarkan risalah." Kemudian tiba-tiba sesuatu yang aneh berlaku di mana Sayyed Salih menerima mesej yang tidak mempunyai nombor, nama atau apa-apa ... sepenuhnya tanpa nama pada telefon beliau. Mesej itu berulang empat puluh kali dan ia berkata, " Jangan takut, sesungguhnya saya bersama kamu, saya mendengar dan melihat ." Kami segera mengedarkan risalah kepada orang ramai di Madinat al Sadr dengan mengelakkan terlalu banyak perhatian. Sheikh Jihad al Asady bergegas mendapatkan kami dan memberitahu kami bahawa militia Muqtada al Sadr aka Jaish al Mahdy sedang mencari kamu berdua. Kemudian keajaiban berlaku: kami melihat mereka yang bersenjata datang kepada kami - kami betul-betul di depan mata mereka tetapi hanya melihat mereka bertanya antara satu sama lain, "Di manakah kedua-dua mereka pergi?" Allah swt butakan mata mereka. Kemudian Shaikh Jihad al Asady membawa kami ke rumah seorang Ansar. Kami tidak pernah melihat Ansar ini sebelum ini. Kami solat Maghrib dan Isyak bersamanya. Kemudian dia berkata kepada kami, "Saya ingin memberitahu kamu sesuatu."

Dia berkata, "Isteri saya melihat visi malam tadi di mana Imam Mahdi (as ) memberitahu  ansar akan datang kepada kamu. Alu-alukan kedatangan mereka dan buat mereka merasa seperti rumah sendiri. "

Pada bulan Ramadan ini iaitu 2013, saya melihat dalam satu penglihatan bahawa negeri keadilan tuhan telah ditubuhkan. Masjid al Kufah adalah Perbendaharaan Imam (as). Makam Imam Ali (as) merupakan pusat media. Kami berada di dalam makam dan kami menulis ucapan dan kenyataan Imam (as). Ia termasuk 'jika kamu bersyukur maka Aku akan tambahkan kamu' dan 'sesungguhnya berpuasa dengan Qa'im Ahmad (as ​​) tiada puasa yang sama dengannya . 'Jadi saya memahami bahawa bersyukur adalah bekerja bersama Imam (as). Imam (as) bersama saya dan dia menulis di atas tanah dalam simbol-simbol dan bahasa matematik, yang berpuasa sehari dengan al Qa'im atau di bawah baiah kepada al Qa'im, tiada puasa yang sama dengannya.’ 109














109 Ini  akan muncul menjadi formula bahwa Imam (as) menulis untuk menunjukkan mengapa ia terjadi, mungkin, melalui pembangunan pernyataan logik



>> Berikutnya Riwawat  Sdr Syed Ali Kazim,  Abu Righeef                                                                         
<< Sebelumnya Riwawat Sdr Ahmad Hatab, Abu Ali



No comments:

Post a Comment