Mr. Majid al Zaydi, Abu Nuh
Lahir : 1978
Juga dikenali sebagai Abu Nuh
Dari: Nasiriyyah , Iraq
Selepas peristiwa 2008, saya tidak tahu keadaan
Ansar. Beberapa orang ansar dan saya sendiri telah tinggal dengan tiada
perlindungan di jalan-jalan di Najaf, saudara-saudara kami dibunuh, Husayniyyah
kami dimusnahkan. Wanita kami dan anak-anak kami ada bersama kami dan terpaksa
menderita kerana tiada tempat tinggal bersama kami. Saya melihat dalam suatu
penglihatan Imam Mahdi (as): Sayyed (as) dan ansar
berada di sebuah rumah yang mempunyai tingkap terbuka. Orang akan lalu lalang
akan mengutuk Imam Kedua Belas itu, Yamani dan Ansar. Saya berdiri di bilik
sebelah dan akan melaungkan, “Tiada tuhan melainkan Allah swt dan tiada
kekuatan melainkan Allah, dan akan melihat dunia bergoncang.
Beberapa hari selepas itu seorang ansar datang kepada saya dan dia memeluk saya dan
mula menangis. Beliau berkata kepada saya, "Oh, Abu Ahmad kami fikir kamu
telah terbunuh dalam mana-mana peristiwa. Dia memberitahu saya terdapat
husayniyyah di Paltalk global. Jadi saya kemudian menyertai Paltalk dan
mendapati bilik (room) dipanggil 'Ansar Imam Mahdi (as)’. Saya menerima gelaran
Abu Nuh iaitu bapa kepada Nuh (as) kerana apa yang Imam (as) katakan,
"Saya tidak akan membuat doa kepada mereka untuk menyegerakan hukuman
tetapi saya akan bersabar seperti Nuh (as), yang merupakan bersabar selama 1000
tahun ke atas kaumnya. "
Nama saya Majid Al Zaydi, lahir 1978 di Nasiriyyah
di selatan Iraq. Saya mempunyai ijazah dalam bidang Analisis Kimia, dan saya
menamatkan pengajian pada 2000 di Baghdad. Saya bekerja di syarikat minyak yang
dipanggil غاز الجنوب (Gas Selatan) di Basrah
sebelum peristiwa-peristiwa tahun 2008. Terdapat beberapa orang saudara ansar
yang bekerja dengan saya di syarikat yang sama itu. Selepas kejatuhan Saddam
(la), kami akan bertemu sekali sebulan.
Saya pernah melihat penglihatan di malakoot
bahwa ini adalah era kemunculan. Sebelum dia jatuh saya akan menjerit di
jalan-jalan yang Saddam (la) akan jatuh. Orang akan berfikir bahawa saya adalah
gila dan bahawa saya meletakkan hidup saya serta keluarga saya pada risiko.
Pada masa itu, saya tidak pernah mendengar Seruan. Sebelum kejatuhan Saddam (la)
saya mengikuti Sayyed Muhammad Sadiq Al Sadr, semoga Allah merahmati jiwanya ,
kerana saya mempunyai visi di mana Thul Thafant (as) memberitahu saya untuk mengikuti
Sayyed Al Sadr (r.a.).
---------------------------------------------- Halaman 37
ABU NUH
1990-an
1999
2000 Lulusan dari Baghdad
2001 Kerja Gas di Selatan
2002
2003 Sayyed Salih mengumumkan
2004
2005
2006
2007
Sesetengah orang memberitahu saya untuk
meninggalkan Sayyid al Sadr kerana dia telah meninggal dunia dan saya harus
mengikuti al Sarkhi Al-Hassani. Mereka memberitahu saya bahawa dia adalah
Hasani yang menyeru kepada Imam (as). Jadi saya pergi dengan beberapa orang
rakan untuk bertemu Mahmoud Al Sarkhi. Sebelum itu seorang kawan saya
memberitahu saya bahawa kami perlu pergi ke Sayyed Salih dahulu untuk melihat
bagaimana keadaannya. Sayyed Salih mempunyai dewan yang digunakan untuk melatih
dan mengajar kick-boxing. Sayyed Salih menyambut saya dan dia memberitahu saya,
"Majid, terdapat seorang utusan kepada Imam Mahdi (as), namanya ialah
Sheikh Ahmad. Ini berlaku pada tahun 2003 selepas kejatuhan Saddam (la)
Jadi dia memberitahu saya, "Saya telah
menghantar satu dokumen untuk kau baca - ia adalah penting." Saya kembali
dengan rakan-rakan mencari dokumen untuk dibaca. Saya meninggalkan mereka yang
telah pergi ke Mahmoud Sarkhi dan tidak menyertai mereka الله يحبه).) 88. Kawan saya ini adalah
seorang pengikut Sistani dan enggan untuk menunjukkan saya dokumen ini dan cuba
untuk menyesatkan saya. Akhirnya dia memberikan saya dokumen itu dan saya
mengambil dan bergegas pulang ke rumah untuk melihatnya. Dokumen 89
ini adalah dari Haydar Mishatit yang telah menandatanganinya. Bukti-bukti
ditunjukkan oleh dokumen ini kebanyakannya tentang visi dan istikhara.
Saya kemudian solat Maghrib dan Isyak 90
dan bermohon kepada Allah swt dengan hak Fatimah (as) untuk menunjukkan saya
jalan. Saya kemudian nampak visi malam itu bahawa saya berdiri di atas gunung
yang menghadap ke seluruh dunia. Bersama saya ialah Sayyed Muhammad Sadiq al
Sadr, Sayyid Khomeini dan orang ketiga. Imam Redha 91 (as) turun
dari langit dan telah melayani kami. Imam Redha (as) memandang saya dan
tersenyum kemudian dia menunjuk ke arah Sayed al Sadr untuk membuat ucapan
untuk manusia.
Kemudian Sayyed al Sadr mula membuat ucapan dan
semua orang di bumi menghadapnya dan di belakang mereka adalah banjir sama
seperti Nuh (as). Dia mula bercakap tentang peperangan Jamal dan bagaimana umat
Islam memeranginya sementara membawa panji-panji Islam. Dan rakyat Iraq pada
masa ini akan melawan lelaki ini iaitu Ahmad Al Hassan (as) di atas nama Islam.
Apabila saya bangun saya terus percaya dengan dakwah tetapi merahsiakannya dari
keluarga saya. Saya kembali pada hari berikutnya ke dewan kick-boxing dan
memberitahu mereka penglihatan saya. Mereka semua sujud di atas tanah.
----------------------------------------------
88 Semuga Allah mengasihinya
89 Mungkin satu risalah Dakwah Syed Ahmad
(as)
90 Sembahyang / solat / Namaz masing-masing pada
waktu matahari terbenam dan malam
91 Imam
Ke-8 dunia Islam dari keturunan Nabi Muhammad yang dikebumikan di Mashhad
---------------------------------------------- Halaman 38
Saya juga dapat penglihatan di mana Nabi (saw) dan
Amirul Mukminin (as) turun ke bumi ini. Ada sebuah kitab berada di tangan
Amirul Mukminin (as), yang mengandungi nama-nama para sahabat yang rapat di kalangan
Syiah Ali (as). Mereka berdua turun ke bumbung di mana saya tidur dan mengambil
roti dari saya. Saya amat malu dengan mereka. Nabi (saw) mahu mengambil roti
dari saya tetapi Amirul Mukminin (as) meletakkan tangannya di dada dan berkata
kepadanya, "Ya Rasulullah, tidak ada yang baik padanya sekarang tetapi
akan ada kemudian."
Saya pernah melihat dalam satu penglihatan bahawa
Rasul Allah (saw) turun ke bumi ini dan bersama ramai malaikat dan dia
mempunyai sebuah kitab bersamanya yang merupakan ujian untuk orang-orang di
bumi. Saya juga melihat dalam satu lagi mimpi bahawa saya kembali ke zaman Nabi
(saw) sehinggalah saya sampai ke masjid Nabi, al
Masjid al Nabawi. Saya memasuki masjid dan melihat nabi (saw) bersiap sedia
untuk solat Fajr 92. Saya duduk di belakangnya. Pada rakaat
kedua apabila baginda (saw) berdiri, imejnya berubah kepada Imam Ahmad (as).
Dia kemudian memandang saya dan berkata, "Solat di belakang saya adalah
sama dengan solat di belakang Rasulullah (saw)." Ya Aba al Zahraa'.
Sebelum Husayniyyah dibina saya masih tidak
mempunyai kebaktian dan kemahuan yang sama seperti ansar-ansar yang lain.
Mereka akan memberikan saya kata-kata dakwah seperti risalah untuk disebarkan.
Saya melihat dalam visi yang saya duduk di Husayniyyah Nasiriyyah, yang dibina
selepas kemusnahan Husayniyyah di Najaf oleh orang Rom (Amerika), Allah
melaknat mereka. Saya sedang duduk di dalamnya dengan Sayed Salih, dan Abu Aya
yang merupakan rakan-rakan saya dalam syarikat minyak. Saya keluar dari pintu
yang menunjukkan ke arah kiblat dan Sayyed Ahmad Al Hassan (as) duduk di atas
kerusi. Dia mempunyai senjata kecil di sisinya dan mula menembak kami. Dia
terus mengikuti saya dan menembak sehingga saya melarikan diri dan memasuki
tandas.
Tandas ini mempunyai kotoran yang melemaskan
hidung saya. Di sini Imam (as) melemparkan senjata itu dan mengambil yang lebih
berat iaitu RBG7 Bazooka. Dia menembak satu roket pada saya lalu saya meninggal
dunia tetapi masih boleh mendengarkan Imam (as) dan melihatnya. Jadi dia
tersenyum dan berkata, "Sekarang bila kamu akan mati?" Keesokan
harinya apabila saya pergi ke Husayniyyah untuk membantu orang lain membinanya,
saya memberitahu visi yang menakutkan ini kepada Sayyed Salih. Jadi dia
memberitahu saya bahawa dia akan meminta Sayyed (as) mengenai tafsiran visi
ini.
Pada malam yang sama saya melihat satu lagi visi:
Imam (as) duduk bersama saya di Husayniyyah itu. Beliau berkata , "Oh
Majid, sesiapa sahaja yang melihat dalam visi dua bulan maka dia adalah dari
orang-orang Ansar. Beliau berkata visi yang kamu lihat di mana saya membunuh
kamu adalah baik kerana ia melibatkan membunuh 'Aku' dan ego yang disuap oleh
Dunia ini. Kamu, wahai Majid, telah hilang dalam Dunia jadi saya perlu
melakukan sesuatu yang besar untuk mendapatkan kamu keluar dari Dunia .
"Keesokan harinya apabila saya kembali ke Husayniyyah saya sangat gembira.
Kemudian Sayyid Salih bertemu saya. "Wahai Majid, penglihatan yang kamu
lihat adalah baik," kata Sayyed Salih.
" Ya, saya tahu ," kata saya kepadanya.
Katanya, "Bagaimana kamu tahu?"
----------------------------------------------
92 Solat Subuh
---------------------------------------------- Halaman 39
Apabila saya memberitahu, dia terkejut dan
memberitahu saya bahawa dia bertanya kepada Imam (as) dan menerima tafsiran
yang sama dalam kehidupan material duniawi ini.
Imam (as) akan memeriksa semua Husayniyyah di Kut,
Najaf, Karbalaa', Nasiriyyah dan lain-lain. Sehingga itu, saya tidak pernah
bertemu dengan Imam (as). Kali pertama saya bertemu beliau saya terus kenal dia
(as) di Husayniyyah itu. Saya beritahu Sayyed Salih, "Inilah Ahmad Al
Hassan. "
Beliau (as) datang dan mengimamkan solat kami
kemudian dia pergi. Sayyed Salih memberitahu saya, " Tidak, ini Sayyed
Abdullah " kerana ansar tahu berapa ramai musuh yang dia ada. Jadi, saya
berkata kepadanya, " Tidak, inilah Sayyed Ahmad (as)." Dia
teragak-agak sehingga dia membuat istikhara dengan al-Quran dan ia memihak
kepada saya.
Jadi dia membawa saya bertemu dengan Imam (as) di
rumah salah seorang ansar. Saya melihat dia (as ) dan tertarik dengan kedudukan beliau. Beliau (as) duduk
dan di sekelilingnya adalah ansar beliau.
Seorang ulama terkemuka di sana (saya tidak akan
menyebut namanya) berkata bahawa maraji' 93 di Najaf berkata
jika Ahmad Al Hassan datang ke Najaf mereka akan membunuhnya. Jadi Imam (as)
bertindak balas dan berkata, " Mereka mahu membunuh Ahmad Al Hassan! Ahmad
Al Hassan akan pergi ke pejabat mereka satu demi satu! "( يا علي 94). Saya bimbangkan Imam (as)
disebabkan oleh kuasa dan keberanian beliau. Saya duduk di hadapan Sayyed dan
apabila saya selesai makan nasi di pinggan saya dia memandang saya dan memberi
saya pinggan nasinya. Saya tidak faham tindakan (as) tetapi makan saja. Tidak
lama kemudian saya mendapati bahawa beras melambangkan keselamatan jadi dia
ambil langkah keselamatan dan memberikannya kepada saya. Dia tahu saya
bimbangkan dia (as).
Selepas itu saya akan melihat Imam (as)
kebanyakannya di Husayniyyah itu. Orang-orang Rom 95 memusnahkan
Husayniyyah di Najaf, Karbalaa ' dan di tempat lain, tetapi dia (as) tidak pernah takut pada mereka. Beliau (saw)
memanggil kami dan berkata, "Saya akan datang ke Husayniyyah Nasiriyyah
dan memberi khutbah dalam solat Jumaat." Apabila Imam (as) memasuki
Husayniyyah kemudiannya, saya lihat bersamanya kakitangan yang pelik yang saya
tidak pernah lihat sebelum ini. Kami telah menunggu beliau (as) di hadapan
pintu untuk melindungi Husayniyyah daripada bahan letupan yang pernah ditemui
ditanam oleh operasi kerajaan dan pengikut marja'.
Imam (as) datang sendirian di dalam sebuah kereta.
Beliau memberikan saya beberapa benda tetapi enggan memberikan saya tongkatnya.
Beliau masuk dan memberikan khutbah Jumaat beliau. Beliau (saw) memberitahu kami supaya jangan
membiarkan sesiapa menghalang kita daripada bergerak di jalan kepada Allah swt,
mahupun keluarga atau sesiapa sahaja. Kemudian kami
berdoa dan dia meninggalkan Husayniyyah mengetahui bahawa perisik ada di
mana-mana dan bersedia untuk menjatuhkannya.
لاقوة إلا
بالله ). 96)
----------------------------------------------
93 majmuk dari Marja'
94 ’Oh Ali' dalam Bahasa Arab
95 Rujukan kepada tentera penjajah Amerika
96 Tidak ada kuasa atau kekuatan melainkan dengan
Allah
---------------------------------------------- Halaman 40
Beliau (as) akan menyembunyikan kerja-kerja yang
baik itu dari kami untuk memastikan ia antara beliau dan Allah swt dan untuk
mengelak daripada dipuji. Beliau zuhud dan menarik diri daripada Dunia ini
sepenuhnya. Dia akan makan makanan yang ringkas dan dalam bahagian-bahagian
kecil. Beliau (as) tidak pun mempunyai kenderaan pengangkutan sendiri tidak
seperti maraji' yang mempunyai kereta medel terkini (termasuk Ferrari dan
Porsche di London dan Amerika Syarikat). Dia sama ada akan menyewa kereta atau
meminjam kereta salah seorang ansar. Kami tidak mampu untuk memasang syiling
bagi Husayniyyah pada mulanya, dan tidak meletakkan permaidani. Husayniyyah ini
dibina daripada tanah liat dan kami sujud di atas tanah liat / pasir panas.
Beliau (as) akan mengumpulkan derma apa yang dia boleh untuk kami mencetak
buku-buku. Beliau (as) akan berkata,
"Jangan biarkan Bayt al mal dengan sedikit
pun wang jika terdapat anak yatim yang lapar. Belanjakan wang ini pada ansar
dan bukan ansar."
[Kemudian Sheikh Alaa al Salim menceritakan kejadian berikut ini
dengan mengambil mikrofon.]
'Seorang lelaki pernah menerima sejumlah besar wang yang dia
telah merancang untuk menghantar kepada musuh-musuh Imam (as) yang paling teruk.
Beliau bernasib baik untuk masuk ke dalam dakwah dan keliru apa yang perlu
dilakukan dengan jumlah wang yang besar yang membolehkan ansar membuka bukan
saja satu saluran tetapi lima puluh saluran TV. Jadi Imam menulis kembali
kepadanya dan berkata kepadanya, "Ini adalah satu Amanah 97
yang ditinggalkan pada kamu dan ia adalah wang orang ramai yang diberikan
sebagai khums, zakat dan lain-lain. Bagaimana seseorang boleh memberi wang
kepada kamu dan memberitahu kamu untuk memberikannya kepada orang ini dan orang
tersebut dan kamu tidak memberikan wang itu kepada mereka? Ini tidak betul, ini
tidak boleh dipercayai." SubhanAllah! Ya Ahmad Al Hassan tidak satu
syiling pun yang diambil dari wang yang telah diberikan kepada musuh-musuh yang
paling teruk, dan dia dengan mudah boleh mengambilnya.
Tetapi Imam (as) menambah pada masa yang sama,
"Kamu tidak boleh mengambil wang ini untuk musuh-musuh Aal Muhammad as.
Kembalikanlah kepada orang yang memberikan kamu wang itu dan beritahu mereka
tentang dakwah ini. Ini adalah tugas kamu. "
Sesungguhnya Dunia akan sujud kepada kamu , Ya Ahmad!'
[ Encik Majid menyambung: -]
Imam (as) apabila dia duduk bersama kami tidak
akan bercakap selain tentang Allah swt. Satu hari di Husayniyyah Nasiriyyah,
Imam (as) solat Maghrib dan Isyak. Dia kemudian duduk bersama kami kerana dia
selalu berbuat demikian (tidak sampai sepuluh meter dari Mimbar). Kami telah
makan malam, kemudian kami mula bertanya Sayyed (as) soalan. Salah satu syeikh
bertanya kepada Imam (as) mengenai taraf kedudukan Nabi (as) di langit ke-7
iaitu Langit Akal سماء
العقل . Imam (as) berkata bahawa Langit ke-7 dari awal hingga yang
akhir... semua itu adalah Muhammad (saw). Langit pertama (1) adalah titik pada
Langit kedua dan Langit kedua adalah titik di ke-3 dan seterusnya. 6 Langit
yang pertama iaitu malakoot semuanya adalah titik pada langit ke-7. Dan langit
ke-7 adalah Rasulullah (saw) dengan itu semua penciptaan adalah titik pada
Muhammad (saw) .98 يا ابا الزهراء ! 99
----------------------------------------------
97 Amanah
98 Lihat bahagian Lampiran untuk gambaran yang
Skies
99 Oh Bapa Zahraa [halaman 48]
---------------------------------------------- Halaman 41
Kami juga bertanya Imam (as) bagaimana mungkin
Allah lebih menyukai Syiah Haydara 100 melebihi malaikat terdekatNya
seperti Jibril dan Israfel (as)? Jadi Imam (as) berkata , "Mari kita
bayangkan ada perlumbaan. Pelumba pertama mempunyai kereta dan pelumba kedua
mempunyai basikal dan kemudian perlumbaan bermula. Sesungguhnya kamu tahu
bahawa yang dengan kereta itu akan memenangi perlumbaan. Begitu juga para
malaikat dan umat manusia. Allah swt menciptakan manusia dengan fitra
yang sangat tinggi iaitu naluri. Fitra dia boleh menanggung semua
nama-nama Allah swt. Fitra malaikat adalah seperti yang pelumba basikal dia
tidak pernah boleh mengatasi fitra manusia.
( فطرت الله التي فطر الناس عليها
" 101
Imam (as) tidak akan biarkan atau menolak apa-apa
soalan yang dikemukakan kepadanya oleh ansar. Kata-kata beliau tidak sia-sia
tetapi semua disokong oleh dua perkara penting (tsaqalain) pada setiap masa
seperti kata-kata beliau di dalam buku beliau. Dia akan mendengar soalan kami
sehingga solat Subuh dan tidak akan mengadu keletihan atau apa-apa jua
sepertinya. Dia adalah adil dan belas kasihan kerana dia akan bercakap kepada
setiap ansar mengikut kapasiti mental. Jika kami bertindak secara tidak wajar
dia akan mengajar kami seperti seorang ayah mengajar anaknya bererti dia akan
mengajar kami dengan amalan dan bukan kata-kata sahaja.
Sekali pada musim panas kami berada di Husayniyyah
dan ia adalah sangat panas. Beliau (as) duduk di bawah tutupan atau
perlindungan yang kuasa syilingnya lemah menahan banyaknya haba dari panas
matahari. Ketika beliau (as) sedang mengajar kami ada seorang
lelaki bersama kami yang bertanya tentang dakwah. Tingkah laku
lelaki ini rendah. Dia akan bertanya soalan dan Imam (as) akan menjawabnya ,
bagaimanapun, dia terus berkeras dengan soalan yang sama dan akan mendapat
jawapan yang sama daripada Imam (as). Imam (as) akan (berkali-kali) berkata,
"Kamu bertanya tentang Zaydis itu ..."
Saya amat marah dengan kelakuan lelaki ini, dan
saya berfikir bahawa saya harus membiarkan dia mendengar kata-kata keras. Jadi
Imam (as) memandang saya dan berkata Majid , "Apa yang kamu mahu
katakan?" Dia tahu apa yang ada dalam hati saya. Jadi, saya berkata,
"Tiada apa-apa, Sayyedi." Jadi dia berkata, "Diamlah"
Apabila imam (as) datang ke Husayniyyah dia akan bersalaman dengan kami semua
satu per satu tidak meninggalkan, yang muda atau yang tua.
Dia akan membuat teh untuk kami dan memasak untuk
kami serta membasuh kasut dan pakaian kami. Beliau (as) membacakan kepada kami
ayat yang berikut:
Muhammad ialah Rasul Allah dan orang-orang yang
bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang
di antara satu sama lain (Al-Quran 48:29)
Beliau (saw) mengatakan bahawa ayat ini melibatkan
Qaim 102 dan para sahabat di zaman ini. Beliau berkata bahawa
apabila Allah kembalikan dan turunkan Isa (as), sebelas murid kekal kerana
Judas Iscariot berpaling tadah. Dia berkata, "Lihatlah orang Eropah dan
Barat: mereka menjadi Kristian kerana murid-murid Isa (as). Murid-murid ini dan
pengikut mereka telah disokong oleh malakoot dan kini kamu, wahai Ansar, sedang
mengalami perkara yang sama dan kamu adalah lebih daripada murid-muridnya.
"
----------------------------------------------
100 Rujukan kepada Imam Ali (as) seperti dalam puisi yang akan
sering dibaca
101 Fitra Allah yang mana Dia berikan naluri
kepada manusia
102 Qa'im
---------------------------------------------- Halaman 42
Imam (as) adalah sangat jelas tentang kepentingan
visi seperti Datuk beliau 103 (saw). Beliau yang menamakan visi
sebagai "kata-kata Allah". Dia tidak akan membenarkan mana-mana ansar
ketawa pada visi walaupun pada visi sendiri.
Pada awal dakwah kami sangat sedikit dan tertindas
dan tidak mempunyai apa-apa selain thaqalayn 104. Imam (as) mengajar
kami segala-galanya dari awal mula. Kami akan berbincang sesama kami bagaimana
kami boleh memberikan capaian kepada dakwah ke semua bahagian Iraq dan Nasiriyyah
. Kami berkata, "Marilah kita pergi ke pasar terbesar di Nasiriyyah dan letakkan kotak di atas
tanah dan susun di atasnya semua buku-buku yang kita ada seperti إيقاظ النائم 105 oleh Sheikh Nathim al Uqaili. Kami lakukan
istikhara (mengenai rancangan ini) dan keputusannya sangat baik. Sudah tentulah
apabila kami mengeluarkannya kami telah diancam dengan senjata api, dikutuk dan
dihina oleh orang-orang dan mungkin dibunuh.
Sesetengah orang akan bertanya kepada kami tentang
da'wah dan saya akan menjawab dengan lancar, terkejut dengan bagaimana saya
dapat menjawab dengan cara demikian 106. Apabila mereka gagal untuk
menghadapi kami, mereka membawa syeikh mereka, pengikut maraji' yang akan malu
untuk memakai serban dan untuk berdebat dengan kami di gerai kotak. Jadi mereka
akan mengambil serban dan memakai baju dan seluar jeans. Salah seorang daripada
mereka datang dan dengan mulakan kata-kata merentas garisan. Dia berkata,
" Jika Ahmad al Hassan adalah maksum maka hendaklah dia menjawab soalan
ini. Apakah perkara yang dilihat orang, tetapi Allah tidak melihatnya."
Imam tidak menjawab soalan ini kerana beliau tidak
ada. Oleh itu, apabila Sheikh jeans ini kembali dia mula mengejek kami dan
mengatakan kamu adalah pembohong jika Ahmad al Hassan di sini dia akan menjawab
soalan saya. Jadi saya bermohon kepada Allah swt di dalam hati saya dan
berkata, "Ya Allah saya bermohon kepadaMu dengan hak Fatimah dan Ahmad al
Hassan ajarkanlah kepadaku dan jangan biarkan lelaki ini mempermainkan
aku." Tiba-tiba saya mendengar suara yang berbisik memberitahu saya,
"Perkara yang makhluk lihat tetapi Allah tidak melihat adalah
kematian." Apabila saya menjawab dia ini dia senyap seolah-olah batu yang
berada di dalam mulutnya dan berlalu. Mungkin dia Iblis 107
atau utusan Iblis .
Saya masih ingat sekali apabila Imam (as) memberi
risalah daripada buku al Balagh al Mubeen oleh Sheikh al Nathim Uqaily kepada
Sayyed Salih dan memberitahu beliau untuk menyebarkannya di Baghdad. Saya pergi
melawat Imam Kadhim (as) 108 di Kazimiyyah,
----------------------------------------------
103 Rujukan kepada Nabi Muhammad (saw)
104 Dua perkara penting
105 ‘Disebut Ikath al Na'im’ ertinya ‘bangkit dari
tidur'
106 Rasa terkejut ini telah dinyatakan oleh ramai
ansar, semua berkata bahawa walaupun mereka terlibat dengan dakwah berdepan
orang ramai dan mereka dapat menjelaskan unsur-unsur dakwah dengan mudah dan
lengkap meskipun tidak pernah telah dilatih bagaimana untuk bercakap secara
terbuka, dan semuanya dari awal lagi tidak ada pengalaman membuat ucapan
terbuka. Syed Ahmad (as)
menjelaskan bahawa orang-orang Ansar dibantu dengan cara pertolongan yang sama
pada murid-murid Isa (as). Terdapat riwayat daripada Nabi Muhammad (saw)
menggalakkan sahabat tertentu untuk mengajak orang-orang Yahudi dan Kristian
kepada Islam memberitahu mereka bahawa mereka akan disokong oleh Roh Kudus
dalam aktiviti dakwah mereka
107 Syaitan asal , dirinya
108 Imam Ketujuh dunia Islam, dari keturunan
Rasulullah Muhammad saw)
----------------------------------------------Halaman
43
Baghdad dan saya berasa lapar. Saya berkata
“Biarlah saya mencari sesuatu untuk minum.” Saya memasuki sebuah kedai dan
tiba-tiba saya dapati Sayyed Salih di belakang saya. Jadi kami minum jus dan
pergi melawat Imam Kazim (as) dan kemudian kami pergi dari sana. Beliau berkata
kepada saya , "Kita perlu pergi ke Madinat al Sadr " di mana militia
al Sadr akan menjatuhkan hukuman dan membunuh orang-orang yang ulamak mereka beri
fatwa menentang. Saya berkata, "Jangan bimbang, ia berbahaya tetapi kita
perlu menyebarkan risalah." Kemudian tiba-tiba sesuatu yang aneh berlaku
di mana Sayyed Salih menerima mesej yang tidak mempunyai nombor, nama atau
apa-apa ... sepenuhnya tanpa nama pada telefon beliau. Mesej itu berulang empat
puluh kali dan ia berkata, " Jangan takut, sesungguhnya saya bersama kamu,
saya mendengar dan melihat ." Kami segera mengedarkan risalah kepada orang
ramai di Madinat al Sadr dengan mengelakkan terlalu banyak perhatian. Sheikh
Jihad al Asady bergegas mendapatkan kami dan memberitahu kami bahawa militia
Muqtada al Sadr aka Jaish al Mahdy sedang mencari kamu berdua. Kemudian
keajaiban berlaku: kami melihat mereka yang bersenjata datang kepada kami -
kami betul-betul di depan mata mereka tetapi hanya melihat mereka bertanya
antara satu sama lain, "Di manakah kedua-dua mereka pergi?" Allah swt
butakan mata mereka. Kemudian Shaikh Jihad al Asady membawa kami ke rumah
seorang Ansar. Kami tidak pernah melihat Ansar ini sebelum ini. Kami solat
Maghrib dan Isyak bersamanya. Kemudian dia berkata kepada kami, "Saya
ingin memberitahu kamu sesuatu."
Dia berkata, "Isteri saya melihat visi malam
tadi di mana Imam Mahdi (as ) memberitahu ansar akan datang kepada kamu. Alu-alukan
kedatangan mereka dan buat mereka merasa seperti rumah sendiri. "
Pada bulan Ramadan ini iaitu 2013, saya melihat
dalam satu penglihatan bahawa negeri keadilan tuhan telah ditubuhkan. Masjid al
Kufah adalah Perbendaharaan Imam (as). Makam Imam Ali (as) merupakan pusat
media. Kami berada di dalam makam dan kami menulis ucapan dan kenyataan Imam
(as). Ia termasuk 'jika kamu bersyukur maka Aku akan tambahkan kamu' dan
'sesungguhnya berpuasa dengan Qa'im Ahmad (as ) tiada puasa yang sama dengannya
. 'Jadi saya memahami bahawa bersyukur
adalah bekerja bersama Imam (as). Imam (as) bersama saya dan dia menulis di
atas tanah dalam simbol-simbol dan bahasa matematik, yang berpuasa sehari
dengan al Qa'im atau di bawah baiah kepada al Qa'im, tiada puasa yang sama
dengannya.’ 109
109 Ini
akan muncul menjadi formula bahwa Imam (as) menulis untuk menunjukkan
mengapa ia terjadi, mungkin, melalui pembangunan pernyataan logik
>> Berikutnya
Riwawat Sdr
Syed Ali Kazim, Abu Righeef
<< Sebelumnya Riwawat Sdr Ahmad Hatab, Abu Ali
<< Sebelumnya Riwawat Sdr Ahmad Hatab, Abu Ali
No comments:
Post a Comment